fallback

Xiaomi е на осмо място в Китай сред компаниите, които дебютират на електромобилния пазар

Компанията успя да продаде над 7000 броя от своя първи модел SU7 само през април

12:04 | 15.05.24 г.

Китайският производител на смартфони Xiaomi се нарежда на осмо място в Китай сред компаниите, които дебютират на електромобилния пазар, след като успя да продаде над 7000 броя от своя първи модел SU7 само през април, съобщава Ройтерс.

Силният дебют на компанията на най-големия електромобилен пазар в света подчертава нейните стремежи да диверсифицира своя бизнес в област, където конкурентите са вплетени в ожесточена ценова война на фона на отслабващото търсене.

Xiaomi е достатъчно известно име в Китай със своите популярни смартфони и домакински уреди.

Тя се присъединява към други млади компании на електромобилния пазар като Nio и XPeng, чиито продуктови гами са изцяло фокусирани върху електромобилите. Тази категория изключва традиционни автомобилни марки като Volkswagen и утвърдени производители на електромобили като Tesla, BYD и Geely.

Xiaomi продаде 7058 броя от своя SU7 през април, като това е първият пълен месец на продажби за компанията от дебюта на модела в края на март. Фирмата очаква да продаде над 100 хил. превозни средства само тази година, което ще съответства на средни месечни продажби от 11 618 броя за остатъка на годината.

По този начин Xiaomi измества от осмото място компанията Avatr, дъщерно дружество на Chongqing Changan Automobile.

Пазарът на електромобили в Китай е пренаселен поради растящия брой нови производители, където, освен Nio и Xpeng, изпъкват още Aion на GAC и Zeekr на Geely.

Подкрепяният от Huawei Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) също е сред новите имена. Марките под шапката на HIMA включват Aito и Luxeed и техните общи продажби на електромобили възлизат на общо 20 819 броя през април, сочат данни на Dongchedi.

Някои превозни средства на Huawei, като Aito M5 и M9, се предлагат както във варианти с удължен пробег, така и във варианти с изцяло електрическо задвижване, като и двете версии се считат за електромобили, което означава, че действителните продажби на изцяло задвижвани с батерии превозни средства ще бъдат по-ниски от отчетената цифра. Dongchedi не предоставя разбивка на продажбите на тези варианти.

Очакваните средни месечни продажби на Xiaomi от над 11 хил. броя за остатъка от годината поставят компанията в ожесточена конкуренция и с Volkswagen, който се справя по-добре от повечето други чуждестранни наследени автомобилни марки по отношение на продажбите на електромобили.

VW достави 13 108 броя електрически коли през април в своята серия ID чрез две китайски съвместни предприятия, като моделите започват на по-ниска цена от стандартния SU7 на Xiaomi от 215 900 юана (29 845,59 долара).

Според някои анализатори пазарът ще се насочи още повече към Xiaomi през следващите години. HSBC Qianhai прогнозира продажбите на Xiaomi да достигнат 240 хил. превозни средства през 2025 г. и съответно 348 хил. броя през 2026 г.

Местният лидер BYD оглави класацията по продажби на електромобили в Китай със 120 234 продадени превозни средства миналия месец. Продажбите до голяма степен се движат от достъпни модели, много по-евтини от SU7.

Американският гигант Tesla регистрира 31 421 продажби на Model 3 и Y през април.

Базовият модел SU7 на Xiaomi е с около 4000 долара по-евтин от базовия модел на Tesla Model 3 в Китай.

Тъй като производителите на електромобили се сблъскват с нарастващата конкуренция на китайския пазар, много от тях пренасочват фокуса си към задграничните пазари.

Износът на леки коли от Китай скочи до рекордно високо ниво през април, докато вътрешните продажби се свиха с 5,8% спрямо същия месец година по-рано, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:57 | 15.05.24 г.
fallback
Още от Новини виж още