Китай обяви проект от правила, които са насочени към забавяне на производството на батерии – ключова тема, свързана с оплакванията на САЩ и Европа относно свръхкапацитета в китайската индустрия, съобщава Bloomberg.
Компаниите от сектора за производство на литиево-йонни батерии трябва да избягват изграждането на нов капацитет, когато става въпрос за разширяване на производството, изтъква Министерството на промишлеността и информационните технологии в предложение, публикувано в сряда.
Документът, видян от Bloomberg, предлага минимални стандарти за енергийна плътност и други спецификации, свързани с батериите.
Министерството е поискало обратна връзка по своя документ, който все още не е обвързващ.
Предложението е публикувано по време на посещението на президента Си Дзинпин в Европа, където той се опита да потуши опасенията относно нарастващия износ на нови енергийни технологии от Китай - от батерии до електрически превозни средства и слънчеви панели.
Китай е напът да промени картата на глобалното производство на автомобили, като увеличи износа на електрически модели, което ще засили конкуренцията на масовия пазар, прогнозира в анализ Международната агенция по енергетика (МАЕ).
Износът на автомобили от Китай скочи с 60% миналата година, превръщайки страната в най-големия износител на превозни средства в света, изпреварвайки Япония и Германия с повече от 4 млн. автомобила. Износът на електромобили, възлизащ на 1,2 млн. превозни средства, е нараснал с 80% спрямо предходната година, като колите се насочват главно към пазарите в Европа и Азия.
Въпреки високите мита върху вноса в САЩ и ЕС, заедно с регулаторния контрол като антисубсидийното разследване на блока, „китайските производители на автомобили често остават по-конкурентоспособни от традиционните производители“, изтъква МАЕ.