Приходите на италиано-френската автомобилна група Stellantis се понижават с 12% през първото тримесечие, въпреки че компанията е убедена, че новите модели ще подкрепят растежа и рентабилността ѝ през втората половина на годината, съобщава Ройтерс.
Концернът отчете приходи от 41,7 млрд. евро за периода януари-март, което е по-малко от очакваните от анализатори 42,6 млрд. евро.
По-ниските обеми, неблагоприятният продуктов микс и динамиката на чуждестранната валута натежаха върху резултата, въпреки че това е частично компенсирано от „твърдата“ ценова сила, изтъква Stellantis.
Консолидираните доставки на групата са намалели с 10% през тримесечието до 1,335 млн. превозни средства.
Главният финансов директор Натали Найт казва, че доставките и приходите са били повлияни от прехода към новото продуктово портфолио на групата, базирано на нови платформи.
„Намаляваме складовите наличности, за да затвърдим нашето силно относително ценообразуване преди пускането на новите ни продуктови цикли тази година в ключови региони“, изтъква тя.
Stellantis, чиито марки включват Peugeot, Fiat, Jeep и Alfa Romeo, пусна четири нови модела от началото на 2024 г. от планираните за годината общо 25, включително 18 напълно електрически превозни средства.
Сред новите предложения, посочени и от Найт, изпъкват пикапът RAM 1500, който вече е на пазара, а до края на годината Stellantis ще пусне още модели, включително достъпния Citroen eC3, Peugeot E3008 EV SUV и Wagoneer S на Jeep, който ще се появи в САЩ.
„Това са хитови продукти за нас“, изтъква тя, добавяйки, че групата е уверена, че планът за внедряване на нови модели „поставя основата за значително подобрен растеж и рентабилност през втората половина на годината“.
По-разно през деня основният конкурент на Stellantis в Европа, Volkswagen AG, отчете 20% спад на печалбата за тримесечието на фона на спада при продажбите и повишените разходи за интегриране на нови модели.
Междувременно печалбата на производителя на луксозни автомобили Mercedes-Benz Group AG се срина с около една трета заради промените в бизнес модела в Азия и слабото търсене на електромобили.