fallback

Hyundai се фокусира върху хибридите, тъй като търсенето на електромобили отслабва

Общите продажби на автомобили на компанията през първото тримесечие достигат 947 хил. броя, което е с 4% по-малко от тези преди година

14:50 | 25.04.24 г.

Hyundai Motor Co. иска да увеличи продажбите на хибридни превозни средства, за да компенсира забавянето при търсенето на електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.

Южнокорейският производител на автомобили планира да инвестира повече в монтажния завод, който строи в американския щат Джорджия, където по план ще произвежда хибриди, заяви главеният финансов директор Сьон-йо Лий по време на представянето на отчета на компанията.

Първоначално фабриката ще произвежда само превозни средства, задвижвани от батерии, за да може Hyundai да се съобрази със Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента Джо Байдън, който предлага стимули за производството на електромобили в страната.

Решението за увеличаване на производството на хибриди следва широкото забавяне на търсенето на електромобили, като Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и Tesla Inc. отчитат по-ниски нива на продажби в началото на годината. По-специално Европа е изправена пред продължително охлаждане, тъй като производителите на автомобили се борят с по-високите лихвени проценти, забавянето на икономическия растеж и отпадането на субсидиите за покупка на електромобили.

Hyundai каза, че доставките на превозни средства, задвижвани с батерии, представляват 4,5% от общите му продажби през първите три месеца на тази година, което е спад спрямо 6,5% спрямо същия период преди година. Продажбите на хибриди на компанията междувременно са се увеличили с около 17% до почти 98 хил. броя.

Бум на хибриди

„Има голям спад в продажбите на електромобили, но силното търсене на хибриди – продукт с висок марж – допринесе за високата рентабилност“, изтъква Лий, посочвайки оперативен марж от около 9%. Все пак компанията ще продължи да харчи повече за електромобили в сравнение със средните нива за индустрията, за да запази пазарния си дял, добавя той.

Общите продажби на автомобили на компанията през първото тримесечие достигат 947 хил. броя, което е с 4% по-малко от тези преди година. Продукти с добавена стойност, като спортни автомобили и моделите на луксозната марка Genesis, представляват 62,8% от общия брой. Продажбите на дребно в Северна Америка се повишават с 2%, докато тези в Европа растат с 0,7%. В Китай Hyundai отчете спад от 14%, докато за Индия компанията регистрира 3% увеличение.

Hyundai отчете оперативна печалба от 3,56 трлн. вона (2,58 млрд. долара) през първото тримесечие, засенчвайки прогнозите на анализаторите, тъй като компанията се възползва от по-слабия вон.

Южнокорейският концерн преразглежда своята програма за повишаване на стойността, която има за цел да увеличи оценката на акциите ѝ и възвръщаемостта за акционерите. Hyundai ще сподели подробности за своя план, след като получи одобрение от борда, заяви Лий.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:51 | 25.04.24 г.
fallback
Още от Новини виж още