Американската автомобилна индустрия се нуждае от регулаторна сигурност от страна на политиците във Вашингтон, като евентуална смяна във властта в Белия дом няма да помогне, въпреки че темпът на приемане на електрически превозни средства ще продължи да се ускорява, заяви председателят на Ford Motor Co. Бил Форд, цитиран от Ройтерс.
Темпът на растеж на продажбите на електромобили се забавя, но в световен мащаб те се налагат бързо и Ford ще последва това, въпреки че хеджира рисковете чрез своите бензинови и хибридни модели, посочи председателят по време на събитие в Детройт.
Въпреки че не коментира надпреварата между президента на САЩ Джо Байдън, демократ, и бившия държавен глава Доналд Тръмп, републиканец, Бил Форд каза, че желае страната да избере път, така че индустрията да може да планира по-добре своето бъдеще.
„Нашата времева рамка за планиране е много по-дълга от изборните цикли“, изтъква той. „Можем да направим почти всичко като компания и като индустрия, стига да имаме известна сигурност относно посоката, която сме поели“, добавя Форд.
Мичиган е ключов щат на изборното бойно поле тази есен и както Байдън, така и Тръмп разговаряха с местните избиратели, включително с много работници от индустрията, за предизвикателствата, пред които е изправен автомобилният сектор на САЩ. Тръмп заяви, че политиката на Байдън ще унищожи работните места при автомобилите и ще подпомогне нарастващата китайска индустрия за електромобили.
Бил Форд каза, че когато разговаря с политици във Вашингтон, той получава много различни гледни точки от двете партии.
По думите му републиканците поставят под съмнение необходимостта от електромобили, заявявайки, че американският сектор следва Китай и те не искат да използват китайска технология. Междувременно демократите настояват индустрията да произвежда повече електромобили и питат какво могат да направят, за да ускорят процеса.
Миналия месец администрацията на Байдън осигури голяма победа на производителите на автомобили в Детройт, като облекчи предложените правила, които иначе биха ги принудили да намалят производството на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, като в противен случай ги очакват солени глоби.
Бил Форд заяви, че преходът към електромобили ще бъде постепенен и ще се определя от потребителите. „Няма да бутаме нищо в ръцете на никого“, подчерта той.
Във вторник Ford поднови доставките на своя електрически пикап F-150 Lightning, след като неразкрит проблем с качеството доведе до деветседмично спиране на продажбите.
По-рано този месец Ford намали цените на някои версии на Lightning с до 5500 долара, а преди това направи отстъпки със своя електрически SUV Mustang Mach-E.
Отделно компанията отложи планираните дебюти на големи електромобили в Канада, както и на електрически пикап от следващо поколение, планиран за производство в Тенеси.
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли каза, че американският автомобилен производител е поел ангажимент да разшири бизнеса си с електромобили. Ford загуби близо 4,7 млрд. долара от електромобилното си звено през 2023 г. и прогнозира, че тази загуба ще се увеличи през 2024 г. до 5-5,5 млрд. долара.