Tesla ще намали броя на служителите в световен мащаб с повече от 10%, пише Илон Мъск в имейл до персонала, докато базираният в САЩ автомобилен производител продължава да се сблъсква с проблеми относно забавянето на търсенето на електрически превозни средства.
В съобщението главният изпълнителен директор на концерна изтъква дублирането на роли и необходимостта от намаляване на разходите като причини за съкращенията, видяно от Bloomberg.
Ако съкращенията се приложат в рамките на цялата компания, техният обхват може да надхвърли 14 хил. служители.
Tesla отчете катастрофални доставки на превозни средства в началото на този месец, изоставайки значително от пазарните очаквания и отчитайки първия си тримесечен спад от четири години насам. Някои анализатори се подготвят за потенциално свиване на продажбите на производителя през годината, позовавайки се на бавното производство на най-новия му модел – пикапа Cybertruck – и затишието при работата върху нови продукти.
„Докато подготвяме компанията за следващата ни фаза на растеж, изключително важно е да разгледаме всеки аспект на бизнеса за намаляване на разходите и увеличаване на производителността“, пише Мъск. „Като част от това усилие направихме задълбочен преглед на организацията и взехме трудното решение да намалим броя на служителите си с повече от 10% в световен мащаб. Няма нещо, което да мразя повече, но то трябва да се направи“, добавя милиардерът.
Tesla приключи миналата година със 140 473 служители, което е почти двойно повече от размера на персонала три години по-рано. Компанията увеличава производството в два завода – в Остин и край Берлин – които започнаха да произвеждат SUV-ове Model Y в началото на 2022 г.
Tesla започна да намалява цените на продуктите от гамата си в края на същата година, тъй като тези съоръжения достигнаха по-големи обеми на производство.
„През годините се разраснахме бързо с множество фабрики, разширяващи се по целия свят“, изтъква Мъск в съобщението. „На фона на този бърз растеж имаше дублиране на роли и работни функции в определени области“.
Персоналът на Tesla започна да се страхува от потенциални съкращения на работни места от началото на тази година, когато мениджърите бяха помолени да потвърдят дали всяка от позициите на техните служители е важна. Някои служители също са били уведомени в края на миналата година, че компанията няма да предлага награди, базирани на заслуги, като част от годишните прегледи на представянето ѝ.
„Ние просто трябва да преследваме всеки възможен цент“, изтъква главният финансов директор Вайбхав Танеджа по време на представянето на последния отчет на концерна. „Имаме силен екип, който е свръхфокусиран върху това“, добавя той.
Забавянето на електромобилния пазар, което Tesla усети напоследък, е широко разпространено в индустрията. Китайската BYD Co. достави само 300 114 електрически превозни средства през първото тримесечие, което е спад от 43% спрямо последните три месеца на миналата година, когато за кратко успя да отнеме короната от Tesla на глобалния пазар на електрически превозни средства.
Редица производители, включително Volkswagen, General Motors и Ford Motor, забавиха или напълно отложиха проекти за електрификация, тъй като потребителите се противопоставят на все още високите цени и недостига на зарядни станции.
При последното си голямо намаляване на работната сила Tesla елиминира около 10% от служителите си на пълно работно време в средата на 2022 г.