Volkswagen AG планира да инвестира 2,5 млрд. евро в Китай, за да разшири своя производствен и развоен център в Хъфей, провинция Анхуей, съобщава Ройтерс.
Германската автомобилна група подготвя и производство на два нови модела за едноименната си марка, които ще бъдат разработени съвместно с XPeng през 2026 г.
Ралф Брандщетер, ръководител на бизнеса на групата за Китай и член на управителния съвет на VW Group, заяви, че заводът в Хъфей ще помогне за 30% ускоряване на извеждането на технологиите на компанията на пазара, тъй като Volkswagen увеличава производството на електромобили там.
Германският концерн отстъпи титлата на най-продавана автомобилна марка в Китай на местния производител BYD Co. в края на 2022 г., след което обяви, че планира производството на серия нови модели, за да електрифицира своята продуктова гама на най-големия автомобилен пазар в света, докато се опитва да възстанови позициите си там.
В края на миналата година Volkswagen обяви, че ще разработи нова платформа за базови електрически превозни средства в Китай и ще използва повече местни компоненти, за да намали разходите.
Новата архитектура, известна като A Main Platform, ще бъде направена специално за вкусовете на китайските потребители по отношение на батерията, електрическото задвижване и електрическия мотор, изтъква Брандщетер пред журналисти по време на посещение в центъра за разработка и доставка на електромобили в Хъфей.
Volkswagen настоява да разшири продуктовата си гама в Китай, за да привлече клиенти по-специално в началния и среден сегмент на електромобилите, като сегашното му предложение е на цена, надвишаваща тази на много китайски конкуренти.
Компанията планира да разработи четири модела на цена между 140 хил. юана (19 400 долара) и 170 хил. юана на новата платформа, за да се конкурира в сегмент, доминиран в момента от бензинови автомобили, изтъква Брандщетер.
Автомобилите ще бъдат произведени чрез съвместните предприятия на Volkswagen със SAIC и FAW, добавя той.
Volkswagen инвестира около 1 млрд. евро за изграждането на центъра в Хъфей, който според концерна ще играе решаваща роля за неговата стратегия „Китай за Китай“ и в крайна сметка ще разполага с над 2000 души персонал.
Работата на центъра включва координиране на доставките за ранно включване на доставчици и свързване на проектите за развитие на трите съвместни предприятия на Volkswagen в Китай.