Продажбите на електрическите автомобили на германския производител BMW се увеличават през първото тримесечие на годината и надминават конкуренти като Tesla и Mercedes Benz, които се сблъскват с колебливо търсене, предаде Bloomberg.
Доставките на модели като i4, iX1 и i7 са скочили с цели 41% от януари до март в сравнение със същия период на миналата година, сочат данни на компанията. Резултатите на BMW контрастират с по-широкото забавяне на търсенето на електромобили, особено в Европа. На Стария континент превозните средства, захранвани с батерии, са намалели като дял от общите продажби, след като правителствата оттеглиха стимулите за покупки на електромобили.
Mercedes-Benz Group съобщи в сряда, че продажбите на електромобили на компанията са спаднали с 8 на сто през първото тримесечие. Tesla на Илон Мъск по-рано този месец пък отчете първи годишен спад на продажбите от 2020 г. насам.
Електромобилите представляват приблизително 15% от общите доставки на BMW миналата година и се очаква да нараснат до 20% тази година. Германският производител обаче е изправен пред ожесточена конкуренция в Китай, най-големият му пазар, където отслабената икономика и ценовата война, водена от Tesla, натежават върху индустрията.
Продажбите на автомобили с марки BMW и Mini в Поднебесната империя са намалели с 3,8% през първото тримесечие, докато доставките са се увеличили с 5,5% в Европа и 1,2% в САЩ през същия период.
Mercedes Benz отчита спад на общите продажби до 463 хил. автомобила през първото тримесечие поради значителни проблеми с веригата за доставки и промени в моделите в Азия, където доставките спаднаха с 15%.