fallback

Търговският министър на Китай ще защитава местните електромобили на обиколка из Европа

Силата на китайските компании е в иновациите и веригата на доставки, а не в държавните субсидии, изтъква Уан Уънтао

18:33 | 08.04.24 г. 1

Министърът на търговията на Китай Уан Уънтао стартира своята европейска обиколка, като каза на водещите производители на автомобили в своята страна, че твърденията на САЩ и Стария континент за излишък на капацитет при производството на електромобили в китайската индустрия са неоснователни и че иновациите и "перфектните" вериги на доставки стоят зад доброто представяне на превозните средства, предава Ройтерс.

Уан проведе кръгла маса в Париж в неделя с представители на 10 китайски компании от сектора на електромобилите, включително BYD, Contemporary Amperex Technology (CATL) и Geely, докато се подготвя да обсъди текущото разследване на Европейската комисия (ЕК) относно съмненията около влиянието на държавните субсидии върху представянето на китайските производители на пазара.

Министърът повтори позицията на Пекин, че китайските концерни не зависят от субсидии, за да получат конкурентно предимство, става ясно от изявление, публикувано от китайското министерство на търговията.

„Китайските компании за електрически превозни средства разчитат на непрекъснати технологични иновации, перфектна система за производство и верига на доставки и пълна пазарна конкуренция за бързо развитие, а не разчитат на субсидии, за да получат конкурентно предимство“, подчертава Уан.

Той също така изтъква, че китайското правителство ще подкрепя активно фирмите, за да защитят законните си права и интереси.

Четирима източници, информирани за пътуването на Уан, разкриха пред Ройтерс в края на март, че дискусиите ще се съсредоточат върху разследването на ЕК, което започна в края на миналата година и има за цел да определи дали да наложи мита върху китайския износ, за да защити европейските производители на автомобили. Китай има значителна преднина пред европейските компании, по-конкретно в разработването на евтини електрически модели.

Разследването трябва да приключи до ноември, въпреки че изпълнителната власт на ЕС може да наложи временни мита по-рано.

Уан също се е срещнал в неделя с главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео, който също е действащ председател на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), изтъква един източник.

Де Мео е подчертал важността на "реципрочността" и е казал на Уан, че китайците трябва да пренесат повече от своята верига на доставки в континентална Европа. Шефът на Renault е поканил Уан да обмислят съвместни проекти за научноизследователска и развойна дейност за бъдещи технологии като батерии от следващо поколение, добавя източникът.

ACEA и китайското министерство на търговията не са коментирали публично срещата.

Китайски служители казват, че критиките подценяват иновациите на китайските компании в ключови индустрии и значението на държавната подкрепа за стимулиране на техния растеж. Те също така твърдят, че митата или други търговски ограничения ще лишат потребителите на други места от алтернативи за зелена енергия, които са ключови за постигане на глобалните климатични цели.

Френският министър на финансите Брюно льо Мер каза, че ще разговаря с Уан по време на посещението на китайския му колега.

Междувременно министърът на финансите на САЩ Джанет Йелън предупреди Китай, че Вашингтон няма да приеме нови индустрии да бъдат унищожени от китайския внос, след четиридневни преговори, в които настоя Пекин да ограничи излишния индустриален капацитет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:33 | 08.04.24 г.
fallback
Още от Новини виж още