Въпреки че Tesla Inc. претърпя първия си годишен спад на продажбите от първите дни на пандемията от Covid, американският концерн успя да си върне короната на глобалния пазар на електромобили, след като през последните три месеца на 2023 г. той я изгуби в битка с китайската BYD Co.
Ръководената от милиардера Илон Мъск Tesla е доставила 386 810 превозни средства през първото тримесечие, което е доста под медианната оценка на анализатори за 449 080 превозни средства.
Акциите на компанията поевтиняха със 7% в началото на редовната търговия на борсата в Ню Йорк.
Wall Street бързо понижи прогнозите за доставките на базираната в Остин компания с наближаването на края на първото тримесечие, включително някои анализатори, които правилно прогнозираха, че доставките ще бъдат под 422 875 броя, колкото бяха обемите, доставени от Tesla преди година.
Компанията се сблъска с редица забавяния, включително с прекъсване на работата в нейния германски завод и модифициране на фабриката в Калифорния.
Основното притеснение е свързано с потребителското търсене. Високите лихви държат много кандидат-купувачи встрани от пазара, като по-рано тази година Tesla предупреди инвеститорите, че се намира „между две вълни на растеж“.
През февруари главният изпълнителен директор Илон Мъск написа, че „повечето хора не обичат да купуват коли посред зима“, като предложи стимул от по 1000 долара. Tesla също започна да експериментира с рекламата и положи повече усилия, за да образова потребителите относно своята продуктова гама.
Tesla не разпределя тримесечните продажби на автомобили по региони, но САЩ и Китай отдавна са най-големите ѝ пазари. Компанията произвежда Model S, X, 3 и Y във Фримонт, Калифорния, и Model 3 и Y в Шанхай. Тя също така произвежда Model Y в заводите си в Остин и край Берлин. SUV-ът Model Y и седанът Model 3 представляват 96% от доставките на Tesla през четвъртото тримесечие.
Производителят разшири предложенията си в края на миналата година с представянето на покрития с неръждаема стомана Cybertruck в САЩ. Той не разкри колко електрически пикапа е произвела и доставила след дебюта на превозното средство.
Въпреки предизвикателствата Tesla все пак успя да си върне титлата като най-големият играч на пазара на електромобили, побеждавайки китайската BYD. През първото тримесечие BYD продаде 300 114 електрически превозни средства в световен мащаб. Общите доставки на концерна достигат 626 263 броя за периода.