Китайските автомобилни производители се надпреварват, за да се възползват от неотдавнашното покачване на цените на Tesla Inc. и да се защитят от разрушителното навлизане на пазара на Xiaomi Corp., предлагайки стимули като субсидии и купони, за да привлекат бъдещите купувачи, съобщава Bloomberg.
Базираната в Шанхай Nio Inc. обяви план, който предвижда до 1 млрд. юана (138 милиона долара) стимули за шофьорите на бензинови автомобили да сменят превозните средства с електрически, като безплатна смяна на батерия, допълнителни абонаменти за функцията за асистирано шофиране и дори мобилен телефон Nio, става ясно от публикация на компанията в Weibo.
Междувременно Xpeng Inc. намали цената на някои от моделите си с до 20 000 юана, а Chery Automobile Co. заяви, че ще покрие разходите за данъци върху покупката на избрани модели, като същевременно ще предложи по-добри условия за употребявани коли на клиентите.
Тези ходове противоречат на това, което американският концерн, воден от Илон Мъск, направи по-рано, когато увеличи цената на най-популярния си модел в страната – SUV-а Model Y.
Това увеличение беше широко рекламирано в продължение на няколко седмици, най-вероятно за да стимулира търсенето преди действителното събитие и да увеличи продажбите през първото тримесечие. Реакцията на местните производители е свидетелство за силната конкуренция на китайския автомобилен пазар, най-големият в света.
Въпреки че уведоми хората, че цените се покачват, Tesla беше принудена да намали производството от фабриката си в Шанхай в края на миналия месец, припомня Bloomberg. Доставките на Tesla отбелязаха спад през първите два месеца на 2024 г. спрямо същия период на миналата година, докато общите продажби на леки коли в Китай се увеличиха.
Новият набор от стимули и корекции на цените са факт, след като гигантът от сектора на потребителската електроника Xiaomi официално навлезе на най-големия пазар на електромобили в света, разкривайки миналата седмица цената и спецификациите на своя електрически модел SU7.
Предварителните поръчки за модела надхвърлиха 88 898 броя в рамките на 24 часа, изтъква Xiaomi в по-късна публикация в социалните платформи.