Акциите на японския автомобилен гигант Toyota Motor Corp. отчетоха най-доброто си представяне в рамките на първата фискална година под управлението на нов главен изпълнителен директор, в случая Коджи Сато, който замени Акио Тойода, внук на основателя на компанията, съобщава Bloomberg.
Цената на акциите на Toyota се увеличи двойно през разглеждания период, надхвърляйки ръста на Nikkei 225 с 60 процентни пункта към петък (29 март). Това е най-големият ръст в рамките на първата година на нов изпълнителен директор, откакто сливането между Toyota Motor Co. и Toyota Motor Sales Co. през 1982 г. роди Toyota Motor Corp., изтъква Bloomberg.
Ценовият ръст на акциите на групата се ускори тази година в контраст със случващото се около електромобилния цар Tesla Inc., чиито книжа поевтиняха с 29 на сто.
Коджи Сато навлиза във втората си фискална година на управление, изправен пред предизвикателството да разшири корпоративната оценка на Toyota в бързо променящата се автомобилна индустрия.
„Факторите, които създадоха попътен вятър за цената на акциите, съвпаднаха с първата година на Сато“, включително по-слабата йена, недостигът на запаси и дистанцирането от електромобилите“, коментира старши автомобилният анализатор на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида.
Гледайки напред, Toyota все още има работа за вършене след скандала с безопасността в някои от нейните дъщерни дружества и вероятно ще изпита затруднения в опита си да увеличи производството или да повиши цените, добавя Йошида. Той посочи, че няма да се изненада, ако компанията намали перспективите за печалбата си за следващия отчет.
Въз основа на пълните мандати на главните изпълнителни директори, Хироши Окуда се класира на първо място по успех при акциите, като за разглеждания период книжата изпреварват ръста на Nikkei с около 106 процентни пункта за периода от 1995 до 1999 г.
Коджи Сато е назначен като главен брандинг директор в Toyota в началото на 2021 г. След като завършва университета „Уаседа“ с бакалавърска степен по машинно инженерство през 1992 г., той се присъединява към компанията още същата година. В началото на 2016 г. Сато е назначен като главен инженер в Lexus International Co., а през април следващата година става изпълнителен директор на луксозното подразделение. През септември 2020 г. Сато става президент на Gazoo Racing, марката за моторни спортове и високопроизводителни автомобили на Toyota.
Toyota търпи множество критики относно своите залози върху хибридните автомобили, като компанията изтъква, че ще търси разширение при различните видове задвижвания, избягвайки експозиция само към изцяло електрическите автомобили. Поради тази причина Toyota разработва и превозни средства с водородни горивни клетки, които имат потенциал да се развият успешно в тежкотоварния сегмент.
Под управлението на Сато Toyota Успя да се окичи за четвърта поредна година с титлата „най-голям производител на автомобили в света“ по пазарен дял. Групата продаде рекордните 11,2 млн. автомобила, като тук влизат и резултатите на дъщерните ѝ дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd.