fallback

Ръстът на печалбата на BYD се забавя през четвъртото тримесечие на 2023 г.

Охлаждането на пазара на електромобили се отразява върху финансовото представяне на концерна

21:11 | 26.03.24 г. 1
Автор - снимка
Създател

Китайският производител за електрически превозни средства BYD Co. отчете 18,6% увеличение на печалбата за четвъртото тримесечие, като това е най-бавният темп на растеж от първото тримесечие на 2022 г., тъй като продажбите на коли с този вид задвижване загубиха инерция на най-големия автомобилен пазар в света на фона на жестока ценова война, съобщава Ройтерс.

Нетната печалба на BYD възлиза на 8,67 млрд. юана (1,20 млрд. долара) през последното тримесечие на 2023 г., като приходите са се увеличили с 15,1% до 180,04 млрд. юана, става ясно от борсов документ.

За цялата 2023 г. нетната печалба на концерна е скочила с 80,7% до 30,04 млрд. юана.

След като безмилостните ценови отстъпки помогнаха на BYD да измести Tesla като най-големия производител на електромобили в света през четвъртото тримесечие, подкрепяният от Уорън Бъфет автомобилен производител зае още по-агресивна позиция тази година.

BYD определи началната цена на новата версия на своя електрически седан Seal с 5,3% под тази на своя предшественик, 16-ият модел, който компанията пусна тази година с фейслифт и по-ниска цена. Най-голямата отстъпка, която BYD предлага за свой модел тази година, е 21,6%.

Миналата година BYD намали цените на 13 модела, които представляват 93% от общите ѝ продажби в Китай със средно 17%, показват изчисления на Ройтерс.

 „Последният кръг от намаления на цените неизбежно ще доведе до спад на маржа“, коментира Джон Дзън, ръководител на пазарната прогноза за Китай в базираната в Лондон консултантска компания GlobalData.

И все пак това може да бъде до голяма степен компенсирано от силния контрол на разходите на BYD и нарастващия износ на по-високи цени, добавя Дзън, прогнозирайки компанията да достави отвъд граница 300 000-400 000 превозни средства тази година.

BYD изнесе повече от 240 000 автомобила през 2023 г., около 8% от глобалните ѝ продажби.

Продажбите на автомобили и свързаните с тях продукти, които съставляват 80% от оперативните приходи на BYD, регистрират 23,02% брутен марж през 2023 г., което е с 2,63 процентни пункта повече от този, отчетен година по-рано.

BYD също така представи във вторник субкомпактния електрически SUV Yuan Up, най-новото допълнение към серията Dynasty  при начална цена от 96 800 юана.

Новият модел е разработен на базата на архитектурата e-Platform 3.0, която разчита на рамкова структура, оборудвана с блейд батерии и позволява пробег до повече от 1000 км.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:11 | 26.03.24 г.
fallback
Още от Новини виж още