Tesla Inc. е намалила производството в завода си в Китай на фона на бавния растеж на продажбите на електрически превозни средства и интензивната конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Bloomberg.
Американският производител е инструктирал по-рано този месец служителите в завода си в Шанхай да намалят производството както на Model Y, така и на Model 3 – двете превозни средства, които Tesla изгражда и в Китай – като работят пет дни в седмицата вместо обичайните шест дни и половина дни, разкриват източници, запознати с темата.
Производствените линии работят на две смени по 11,5 часа на ден, което остава непроменено. Производството е намалено по-рано този месец, като персоналът не е получил ясна индикация кога ще се нормализира, добавят източниците.
Въпреки че общите продажби на леки коли в Китай са се увеличили със 17% през първите два месеца на годината, а регистрациите на превозни средства, използващи нова енергия (NEV) са нараснали с 37,5%, Tesla регистрира спад в доставките спрямо същия период преди година.
Производителят на автомобили, воден от милиардера Илон Мъск, се изправя срещу все по-ожесточена конкуренция в Китай, не само в лицето на местния конкурент BYD Co., но и редица други компании, произвеждащи по-достъпни и технологично обогатени превозни средства.
Tesla разчита предимно на два модела, представени за първи път преди 2020 г., за да се конкурират в Китай. Компанията обнови седана Model 3 и SUV-а Model Y през втората половина на миналата година.
Търсенето на електрически автомобили се забавя в Китай и в други големи региони, включително САЩ и Европа. Фабриката на Tesla в покрайнините на Шанхай произвежда автомобили както за вътрешния пазар, така и за износ.
Някои от производствените линии в завода на Tesla в Шанхай, включително цеховете за батерии, са обект на по-дълги прекъсвания, посочват източниците. Tesla е предупредила пред персонала и някои доставчици да бъдат подготвени за удължени производствени ограничения до април. В началото на април Китай ще отпразнува Деня на почистването на гробниците, празник, когато потребителската активност по отношение на продажбите спада.
Tesla е доставила 131 812 автомобила през първите два месеца на 2024 г., което е спад от 6% спрямо същия период на миналата година, показват данни, публикувани от Китайската асоциация за леки автомобили (PCA). Само 53% от доставките отиват на местния пазар въпреки намаленията на цените, които Tesla предприе от началото на годината.
Компанията също така продължава да предлага стимули за местните купувачи след предварителното съобщение за увеличение на цените за Model Y в опит да стимулира продажбите преди края на първото тримесечие.
Ръстът на продажбите на електрически автомобили в Китай се забавя, след като правителството оттегли подкрепата си за сектора и се отказа от субсидиите в края на 2022 г.
Доставките на NEV автомобили до дилърите се очаква да се увеличат с 25% до 11 милиона броя тази година, посочва PCA. Въпреки че все още се наблюдава разширяване, това е забавяне спрямо 36% през 2023 г. и 96% през 2022 г.