BMW AG обяви, че неговите електрически превозни средства от най-висок клас ще стимулират растежа през тази година, докато колебливото глобално търсене на електромобили натежава върху автомобилната индустрия.
Германският производител на луксозни автомобили очаква марж от 8% до 10% за своя автомобилен сегмент през тази година - в съответствие с дългосрочната му цел - като доставките на неговите автомобили BMW, Mini и Rolls Royce леко да се увеличат, съобщава Bloomberg.
BMW изпреварва конкурентите си в премиум сегмента в процеса на електрификация, тъй като модели като седана i4 стимулират продажбите на електромобили, които сега съставляват приблизително 15% от общите доставки на групата. Компанията има за цел да увеличи още повече този дял през годината с половин милион продажби на електромобили, залагайки на 15 напълно електрически модела в своите марки.
Междувременно конкурентът Mercedes-Benz очаква продажбите на електромобили и плъгин хибриди да останат на нивата от миналата година, а Audi посочи, че забавя пускането на нови електрически модели, за да избегне претоварване на своите фабрики.
Подобно на други производители на автомобили обаче, BMW е изправен пред ожесточена конкуренция на своя ключов пазар Китай, където бавната икономика и ценовата война, започната от Tesla Inc., тежат върху индустрията. BMW прогнозира търсенето на употребявани автомобили да се нормализира тази година, а възвръщаемостта от препродажба на автомобили на лизинг да намалее, което ще притисне печалбите на групата.
В края на следващата година BMW ще премине към нова архитектура, върху която ще изгражда бъдещите си модели – известна като Neue Klasse – използвайки технология, която има за цел да намали наполовина разходите за батерии от настоящите нива.