fallback

Volkswagen може да жертва пазарния си дял в Китай заради рентабилността

Групата очаква трудна 2024 г. на фона на несигурните икономически перспективи и високите лихви

19:20 | 13.03.24 г.
Автор - снимка
Създател

Volkswagen AG предупреди, че 2024-та ще бъде трудна година, тъй като германският автомобилен производител очаква да изостане още повече на своя ключов пазар Китай, където тежката ценова война вреди на възвръщаемостта, пише Bloomberg.

Концернът заяви, че е готов да се откаже от пазарния си дял на най-големия автомобилен пазар в света тази и следващата година, за да подобри бизнеса в дългосрочен план.

Перспективите на Volkswagen за бизнеса в Китай са „разочароващи“, коментират анализатори на UBS в бележка до клиенти, посочвайки редица проблеми, включително „силно конкурентния“ пазар на страната.

Компанията се стреми да възстанови инерцията на прехода към електрически превозни средства и напредва с амбициозен план за икономии в рамките на своята едноименна марка. Този ангажимент стана още по-решаващ на фона на отслабването на търсенето на електромобили и нарастващата конкуренция от по-евтините китайски модели, други европейски производители и Tesla Inc.

Тази година ще бъде „предизвикателна“ поради икономическата несигурност, високите лихвени проценти и интензивната конкуренция при електромобилите, изтъква главният финансов директор Арно Антлиц пред Bloomberg. „Но има и положителни страни – пазарът ще нарасне леко и ние ще представим някои страхотни нови модели“, посочва той.

Производителят очаква поръчките в Западна Европа да наберат скорост през следващите месеци с актуализации на популярни модели като Golf. Volkswagen планира да представи повече от 30 нови продукта тази година, включително изцяло електрическия Porsche Macan и седана VW ID.7.

Групата се стреми да вземе решение за потенциално партньорство за разработване на електромобили на цена под 20 000 евро тази година, заяви от своя страна главният изпълнителен директор Оливер Блуме пред журналисти в Берлин. „Много е трудно“ да се печели от евтини електромобили, посочи междувременно Антлиц. Френската Renault SA вече преговаря с партньори за такъв проект.

Volkswagen преразглежда своите електрически предложения в Китай, които не успяха да впечатлят местните клиенти и си партнира с китайския производител Xpeng Inc. Групата иска да интегрира по-евтини батерии и подобрени функции за асистирано шофиране и цели да си възвърне пазарния дял в страната от 2026 г., заяви Антлиц.

Оперативната печалба на подразделението за финансови услуги на Volkswagen е намаляла с около една трета миналата година поради падащите цени на употребяваните автомобили. Бизнесът на групата с батерии записа оперативна загуба от 400 млн. евро на фона на големите инвестиции. Проблемното софтуерно звено Cariad отчете оперативна загуба от 2,4 млрд. евро.

Volkswagen очаква продажбите да нараснат с до 5% тази година, което би представлявало забавяне спрямо отчетените през 2023 г. 15%, заяви компанията по-рано този месец, когато публикува финансовия си отчет за четвъртото тримесечие. Северна Америка има потенциала да се превърне в най-големия пазар на Volkswagen по отношение на растежа през тази година, подчерта Антлиц.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:57 | 13.03.24 г.
fallback
Още от Новини виж още