fallback

Електромобил на Huawei е лидер по продажби в Китай сред новите модели

Марката на технологичния гигант засенчва по представяне стартъп компании като Li Auto, Nio и Xpeng

11:52 | 08.03.24 г.

Моделът на Aito - автомобилната марка на Huawei Technologies, е най-продаваното електрическо превозно средство в Китай сред новите електромобили, като превозното средство печели първото място за втори пореден месец – знак за това колко бързо се преориентират китайските производители на смартфони в усилията си да се конкурират успешно на пазара на електрически модели, пише Bloomberg.

Aito е доставила 21 142 превозни средства през февруари, надминавайки всички други нови китайски електрически автомобили.

Междувременно доставките на конкурента Li Auto за февруари достигат 20 251 броя, следван от Nio, която е доставила само 8132 коли, което е спад от почти 20% на месечна база. Xpeng, за която се предполага, че увеличава производството въпреки проблемите във веригата на доставки, е доставила 4545 електромобила.

Издигането на Huawei в класациите за продажби на електромобили показва, че технологичният гигант е направил някои впечатляващи крачки на най-големия пазар на електромобили в света. Това представлява заплаха за други, все още неутвърдени производители на електрически автомобили като Li Auto, Nio и Xpeng. Li Auto успя да запише рентабилност, докато Nio все още изостава в това отношение - годишната ѝ загуба се увеличи миналата година до 20,7 млрд. юана (2,9 млрд. долара).

Лидерът на пазара BYD Co., който предлага както електрически автомобили с батерии, така и хибриди, отчете месечни продажби от 121 748 автомобила.

Междувременно доставките на Tesla Inc. от нейната фабрика в Шанхай спаднаха до 60 365 превозни средства - най-ниското ниво за компанията от повече от година на фона на празничното затишие в продажбите по случай честванията на китайската Нова година. От тях 30 224 са за износ, а  30 141 автомобила са за вътрешния пазар.

Общите доставки на леки коли на дребно, с изключение на минивановете, са намалели с 21% през февруари спрямо година по-рано до 1,1 млн. броя, показват данни, публикувани от Китайската асоциация за леки автомобили. Това е спад от 46,2% спрямо януари.

Продажбите на автомобили обикновено се забавят значително по време на пиковия сезон на пътуванията по време на новогодишните чествания в Китай, когато хората се връщат в родните си градове или се въздържат да купуват автомобили с надеждата, че ще получат нови стимули и отстъпки.

Общите продажби на автомобили, работещи с нов вид енергия в Кита, са спаднали с 11,6% на годишна база до 388 000 броя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:49 | 08.03.24 г.
fallback
Още от Новини виж още