Електрическите превозни средства, включително хибридите и напълно електрическите модели, набират все по-голяма популярност в САЩ за сметка на конвенционалните аналози, изтъква американско списание Consumer Reports, добавяйки седем електрифицирани коли към своя топ 10 за 2024 г.
Общо четири електрически модела на японската група Toyota Motor Corp. намират място в класацията, включително Prius и хибридната версия на популярния седан Camry. Лидерът на пазара на електромобили в страната Tesla присъства с Model Y, а Ford се включва с хибридния пикап Maverick. Германският производител на луксозни автомобили BMW също попада в списъка със свия X5 PHEV, информира Ройтерс.
Consumer Reports изтъква, че електрифицираните модели стават все по-популярни в САЩ, като за 2023 г. представляват 16,3% от общия пазар.
В доклада се добавя, че плъгин хибридите, които предлагат известен пробег с електричество, но разполагат и с двигател с вътрешно горене, също стават все по-търсени, като продажбите им растат с 60 на сто през миналата година.
„За много шофьори плъгин хибридите ще спестят пари в дългосрочен план в сравнение с конвенционално превозно средство, хибрид или електричество“, изтъква Джейк Фишър, директор на автомобилните тестове в списанието.
BMW запазва първото си място в списъка на Consumer Reports за 2024 г., който класира 34 марки въз основа на общите им резултати.
Оценката на списанието включва тестове на пътя, прогнозна надеждност, данни за удовлетвореността на собствениците и безопасност.
Сред американските автомобилни марки General Motors е класиран най-високо, със своя Buick, който заема 13-то място, следван от Ford и Tesla съответно на 17-то и 18-о място.
Rivian и GMC са единствените две базирани в САЩ марки, които са поставени в последните пет места на списъка.