Renault и китайската MG представиха нови електрически автомобили в Европа на автомобилното изложение в Женева в понеделник, докато китайските производители се опитват да завземат все повече пазарен дял от европейските си конкуренти, предава Ройтерс.
Автомобилната индустрия в Европа изпитва трудности да намали разходите и да представи по-достъпни електрически превозни средства с добри ревюта, за да се противопостави на пристигането на по-евтини китайски модели.
Силното присъствие на китайските конкуренти на изложението, което се завръща тази седмица след 4-годишна пауза заради пандемията от Covid-19, показва, че „те са заинтересовани от нашия пазара, от нашите клиенти“, каза главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео пред Ройтерс.
Говорейки пред медиите по-късно, след като представи дългоочаквания нов електрически модел на Renault R5, той настоя, че автомобилната индустрия на Европа е „готова за предизвикателството“.
Де Мео отново отправи призивите да се повтори успехът на европейския производител на самолети Airbus в автомобилната индустрия, насърчавайки по-задълбоченото сътрудничество между производителите.
Самата Renault води ранни преговори с Volkswagen да сподели електрическата си платформа Twingo с германската компания, каза той.
Ръководителят на френския производител каза още, че настоява европейските регулации да бъдат по-гъвкави по отношение на малките автомобили, за да бъдат те по-конкурентни.
Сигнализирайки отслабващ интерес от традиционните производители към повечето автомобилни изложения, в Женева има по-малко изложители, отколкото преди Covid, със щандове само в една зала, а не в няколко както на последното изложение през 2019 г. Американският пионер в електрическите автомобили Tesla няма щанд.
Моделът R5 заема централно място в усилията на Renault да създава достъпни електрически автомобили. Конкурентът Stellantis ще представи своя Citroen e-C3 тази година с начална цена от 23 300 евро.
Също в понеделник брандът MG на SAIC обяви европейската си премиера на хибрида MG3, който вече се продава във Великобритания.
Според френската автомобилна консултантска компания Inovev с продажби от 230 хил. автомобила миналата година MG е продава две от всеки три китайски коли в Европа.
Изчисленията на Inovev показват, че китайските производители би трябвало да продадат над 1 млн. автомобила в Европа - включително с Русия и Турция, през 2024 г.
Китайската държавна SAIC каза още, че брандът ѝ за електрически автомобили IM Motor ще представи луксозния си SUV L6 в Европа следващата година.
Китайската BYD, която задмина Tesla по продажби на световно ниво през четвъртото тримесечие, изгуби пред Scenic на Renault за наградата „автомобил на годината“ на изложението.
„Това е още един знак, че сме обратно в играта“, коментира Жил льо Борн, ръководител на инженерния екип на Renault, на медийно събитие.
Фактът, че електрическия седан Seal на BYD обаче беше кандидат за наградата, показва докъде са стигнали китайските производители в опита си да навлязат на европейския пазар.