BYD Co. представи в неделя най-скъпата си изцяло електрическа суперкола на стойност 1,68 млн. юана (233 450 долара), която напълно може да се конкурира с луксозните модели, предлагани от Ferrari NV и Lamborghini.
Моделът Yangwang U9 първоначално ще се предлага ексклузивно на китайския пазар, заявиха от компанията на събитие в Шанхай. Колата развива скорост от 100 км/ч за 2,36 секунди, а максималната ѝ достижима скорост е 309,19 км/ч, става ясно от съобщението.
BYD стана най-големият продавач на електромобили в света — изпреварвайки Tesla — през последното тримесечие на 2023 г. Въпреки компанията е популярна с производството на достъпни електромобили, тя предлага своите луксозни модели чрез брандовете Yangwang и Fang Cheng Bao.
На фона на назряващата ценова война след Лунната Нова година в Китай, базираният в Шънджън гигант залага, че все още има пазар за продукти от висок клас, които осигуряват по-добри маржове.
Други скъпи електромобили под марката Yangwang ще бъдат пуснати по-късно тази година в Китай, сред които и луксозен седан на стойност 1 млн. юана.
Yangwang започна да предлага автомобили в края на ноември. Досега има един модел – луксозен спортен автомобил, известен като U8 на стойност 1,1 млн. юана. Към края на януари компанията е произвела 3653 броя от него.
Акциите на BYD поскъпнаха с цели 4,7% в Хонконг в понеделник, след като основателят Уан Чуанфу предложи удвояване на обратното изкупуване на търгуваните в Китай акции до 400 милиона юана. Компанията каза, че този ход може да засили доверието на инвеститорите и устойчиво да увеличи стойността на компанията.
Листнатите в Хонконг акции на автомобилния производител са поевтинели с 12,0% тази година, тъй като инвеститорите се отдръпват от акциите на компаниите за електрически автомобили заради опасения, че намаляващото търсене принуждава компаниите да понижават цените и това се отразява на маржовете им.
Компанията обновява съществуващата си гама, използвайки мотото „токът е по-евтин от петрола“, като също така намалява цените. От Morgan Stanley коментираха в бележка от 19 февруари, че този ход вероятно е насочен към марки и модели двигатели с вътрешно горене, сред които и Nissan Motor Co. и Toyota Motor Corp.
Отделно, първият кораб на BYD превозващ електромобили акостира във Влисинген, Холандия, миналата седмица, слагайки край на близо шестседмично пътуване от Китай, чиято цел беше да достави най-новите продукти на компанията до европейския континент.