Виетнамският производител на електрически превозни средства VinFast отчете 133-процентен скок на приходите за четвъртото тримесечие, като обяви, че има за цел да утрои продажбите на превозни средства през тази година, докато се разширява на нови пазари.
Въпреки силния резултат приходите на компанията изостават от пазарните прогнози.
Възходящата цел на VinFast контрастира на по-широката индустрия, където други автомобилни производители понижиха целта си за продажби на електромобили и ограничиха инвестиционните си планове поради отслабването на търсенето на големи пазари като Европа и САЩ.
VinFast, която стартира продажби в САЩ през март миналата година със своя модел VF8 и разчита до голяма степен на вътрешното търсене, като около 60% от доставките на концерна са насочени към нейния филиал Green SM (GSM), таксиметров оператор и доставчик на лизингови услуги.
Компанията планира да достави 100 000 превозни средства тази година спрямо почти 35 000 доставки, направени през 2023 г., което е под целта ѝ от 50 000 коли поради бавното налагане на този вид задвижване в някои региони и засилената ценова конкуренция.
Приходите на VinFast през последното тримесечие на 2023 г. достигнаха 437 млн. долара, което е под средната оценка на анализаторите за приходи от 570,9 млн. долара, става ясно от анкета на LSEG. Приходите за цялата година са нараснали с 91% до 1,2 млрд. долара.
Основана през 2017 г. и произвеждаща електромобили от 2021 г., VinFast обяви множество планове за растеж в чужбина. Тя изгражда фабрика в Северна Каролина, която се очаква да заработи през 2025 г., и планира първите си производствени съоръжения в Индия.
VinFast отбеляза скок на пазарната си капитализация до 85 млрд. долара - по-висока оценка от тази на Ford - след дебюта си на Nasdaq през август, но оттогава стойността ѝ спадна до 12 млрд. долара.