fallback

Японските власти искат цялостно индустриално разследване след скандалите с Toyota

Фокусът пада върху всякакъв вид нарушения, включително опити за манипулиране на сертификационните тестове при автомобилите

19:43 | 22.02.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Правителството на Япония призова своята автомобилна индустрия да излезе от сянката след поредица от разследвания, които разкриха десетилетия на неправомерно поведение в две звена на Toyota Motor Corp.

Министърът на транспорта Тацуо Сайто нареди на местните производители на автомобили да проведат вътрешни разследвания за всякакви нарушения, включително опити за манипулиране на сертификационните тестове, и да докладват своите констатации до края на април, съобщава Bloomberg.

„Тези скандали накърниха доверието в правилата за безопасност на Япония“, изтъква Сато, добавяйки, че ще бъде създаден комитет, който да преразгледа правилата за превозни средства в Япония. „Жалко е, като се има предвид, че това може да доведе до криза на вярата в производствената индустрия на страната“, посочва още министърът.

Ресорното министерство издаде заповед  за извършване на коригиращи мерки на Toyota Industries Ltd. заради доказаното манипулиране на данни относно изходна мощност за някои от видовете дизелови двигатели.

Сертификацията беше отменена за три типа двигатели, след като служители на министерството извършиха проверки на място в офисите на компанията, както и в тези на Toyota и Hino Motors Ltd.

Daihatsu Motor Co., друго звено на Toyota, получи същата заповед миналия месец след разкритията, че превозните му средства не са били правилно тествани за безопасност при сблъсък. Във вторник Daihatsu обяви плановете си да възобнови производството на три модела в началото на март.

Daihatsu е започнала да компенсира своите доставчици и партньори в средата на февруари, разкрива говорител на звеното пред журналисти. „Постепенно възвръщаме способността си да рестартираме операциите и да посрещаме нуждите на клиентите“, добавя той.

На 13 февруари Toyota назначи Масахиро Иноуе като главен изпълнителен директор на Daihatsu, заменяйки Соичиро Окудайра, тъй като автомобилният производител се стреми да възстанови доверието в своя филиал.

Daihatsu, която беше изцяло придобита от Toyota през 2016 г., попадна в светлината на прожекторите през декември, когато вътрешно разследване разкри, че компанията е манипулирала резултатите от тестовете за безопасност при сблъсък от далечната 1989 г. Скандалът принуди звеното, което произвежда т.нар. kei автомобили, популярни сред японските шофьори, да компенсира партньорите след спиране на местното производство.

Само месец по-късно подобна съдба сполетя Toyota Industries, след като разследване откри нередности в тестовете за изходна мощност.

Групата Toyota „трябва да се върне към основите“, за да се възстанови от поредица от скорошни скандали, заяви от своя страна председателят на концерна Акио Тойода пред журналисти на 30 януари.

През 2022 г. друг филиал на Toyota, Hino, беше хванат да фалшифицира данни за емисиите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:29 | 22.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още