Най-големият доставчик на зарядни устройства за електрически автомобили в Япония настоява правителството да обособи приоритетни места за паркиране на електромобили – апел, който поне отчасти произтича от мудното приемане на този вид задвижване в островната държава, пише Bloomberg.
След като изрази своето разочарование, че местните шофьори на конвенционални автомобили, задвижвани с двигател с вътрешно горене, паркират на места със зарядни устройства, Йохей Кигучи, главен изпълнителен директор на Enechange Ltd., каза, че моли властите да гарантират, че местата за електромобили са изключително за този тип задвижване, особено като се има предвид, че зарядните устройства често се инсталират с помощта на правителствени субсидии.
Настоящата ситуация води до „неефективно нарастване“ на броя на зарядните устройства за електромобили, предупреждава Кигучи в интервю за Bloomberg. Правителството трябва също така да обмисли преглед на данните за употребата на съществуващите зарядни устройства, когато компаниите кандидатстват за субсидии за инсталиране на повече станции, добавя той.
Макар Enechange, която контролира около 60% от зарядната инфраструктура за електромобили в Япония, да изисква клиентите и операторите на паркинги да запазят приоритетни зони за електромобили, в Япония, където електрическите превозни средства с батерии представляват едва около 3% от продажбите на нови автомобили, често случва се така, че конвенционалните автомобили паркират на тези места.
В едно проучване Enechange установява, че едно зарядно устройство се използва средно само 12,6 часа на месец, докато има такива устройства, които не се използват изобщо, изтъква Кигучи.
Япония има за цел да инсталира 300 000 обществени зарядни устройства до 2030 г. В момента страната разполага с около 37 000 конектора, което подчертава общото ниско ниво на използване на електрически автомобили в страната. Другите двама големи доставчици на подобни услуги в Япония са e-Mobility Power Co. и звеното на петролния гигант Eneos Holdings Inc.
Въпреки че това е трудна бизнес среда, Enechange казва, че преминава от „инвестиционната фаза към фазата на генериране на печалба “, с оперативна печалба от 181 млн. йени (1,2 млн. долара) през четвъртото тримесечие и се фокусира върху план да бъде рентабилна за цялата фискална 2024 година с приходи от продажби от 10 млрд. йени.
Кигучи посочва, че настоява правителството да създаде централен регистър с информация в реално време за различните станции, така че обществеността да може по-лесно да види кои устройства са свободни вместо да се налага да разчита на различни приложения.