fallback

Калифорния може да затегне правилата за автономните превозни средства

Законодатели и профсъюзи се застъпват за два законопроекта, които се отнасят до присъствието на човек зад волана и ограничаване на автономните камиони

23:10 | 13.02.24 г.
Автор - снимка
Създател

Властите в Калифорния и профсъюзите се обединиха в призива си за закони, които да не позволяват достъпа на автономните превозни средства до обществените пътища на фона на нарастващите опасения относно безопасността след серия от инциденти, включващи роботаксита на звена на General Motors и Alphabet, съобщава Ройтерс.

Подразделението на компанията майка на Google, Waymo, се сблъска с агресия от страна на обществеността, след като нейно роботакси беше подпалено от хора, празнуващи китайската Нова година в събота. Това беше най-сериозната атака срещу автономно превозно средство в САЩ до момента. Атаката вероятно е свързана с инцидент, при който превозно средство на Waymo удари велосипедист на кръстовище миналата седмица и с друга катастрофа, при която роботакси на Cruise, звено на GM, блъсна пешеходец.

Актът на вандализъм срещу колата на Waymo отразява несигурната среда за роботикситата в Сан Франциско, където общественият гняв нарасна след инцидентите.

Калифорнийските законодатели настояват за по-строг контрол на този вид мобилност чрез два законопроекта.

„Тези инциденти поставиха удивителен знак върху необходимостта от законодателство“, изтъква сенатор Дейв Кортезе, вносител на законопроект, който ще даде на градовете контрол върху издаването на разрешителни за автономни коли и прилагането на законите, свързани с този вид транспорт. Към момента федералните регулатори взимат подобни решения.

Другият законопроект изисква обучен шофьор да седи зад волана на самоуправляващите се превозни средства с тегло над 10 001 паунда (4536 кг), класификация, която включва камиони.

По-ранна версия на същия законопроект беше приета от законодателите на щата миналата година, но губернаторът Гавин Нюсъм му наложи вето, заявявайки, че настоящата регулаторна рамка е достатъчна, за да гарантира безопасността. Той беше въведен отново за гласуване в четвъртък в светлината на инцидента с роботаксито на Cruise.

Teamsters, един от най-големите профсъюзи в Америка, отдавна се противопоставя на внедряването на автономни коли, позовавайки се на рисковете за безопасността и загубата на работни места, като подкрепя и двата законопроекта.

Инцидентите с Cruise и Waymo "илюстрират, че тази технология не е готова за комерсиализация към момента и че не можем да се доверим на тези големи технологични корпорации да се саморегулират", изтъква Питър Фин, вицепрезидент на синдиката.

Технологичните компании имат голям принос за икономиката на Калифорния и затягането на регулациите за автономните превозни средства се възприема от някои като сложно начинание.

Редица щати, включително Тексас и Арканзас, позволяват тестването и експлоатацията на автономни камиони. Калифорния вече забранява тежкотоварните автономни превозни средства, но е в процес на създаване на разпоредби, които да разрешат тяхната употреба. Повторно въведеният законопроект за камионите ще забави този процес.

Губернаторът Нюсъм „ще оцени законопроекта по същество, ако стигне до бюрото му“, споделя негов говорител пред Ройтерс.

Автономните камиони, които се движат предимно по предварително зададени маршрути, не са замесени в катастрофи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:27 | 14.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още