fallback

Stellantis влага над 100 млн. евро в производството на електромобилни модули в Унгария

Това е третата подобна инвестиция на групата в съоръжения за тези системи

14:01 | 13.02.24 г.

Италиано-френската автомобилна група Stellantis ще инвестира 103 млн. евро в своето съоръжение в Сентготхард, Унгария, за да увеличи производствения капацитет на модули за електрическо задвижване (EDM), съобщава Ройтерс.

Решението трябва да помогне на Stellantis да разшири портфолиото си от електрически модели.

Инвестицията е третата за групата в производствено съоръжение за EDM след тези в Тремери-Мец, Франция, и Индиана, САЩ.

Освен това Stellantis се стреми през 2024 г. да увеличи производството на следващо поколение електрически трансмисии с двоен съединител (eDCT) за хибридни и плъгин хибридни превозни средства в своето съоръжение в комплекса „Мирафиори“, Италия.

Базираната в Нидерландия компания очаква разширяването да я доближи до целите ѝ за пълна електрификация на своята продуктова гама в Европа до 2030 г. Stellantis инвестира 50 млрд. долара в този процес.

Разширяването на завода в Сентготхард, който в момента произвежда двигатели с вътрешно горене, ще включва обработка на ключови компоненти и окончателно сглобяване и тестване на EDM.

Очаква се производството на тези модули в завода да започне в края на 2026 г.

EDM съчетава в себе си електродвигател, скоростна кутия и силова електроника, използвана както в изцяло електрически, така и в хибридни задвижвания, които помагат за осигуряване на голям въртящ момент, като същевременно поддържат ефективността на системата.

Междувременно Унгария продължава да привлича чуждестранни инвестиции в своята растяща електромобилна индустрия. През последните шест години страната е привлякла над 14 млрд. евро преки чуждестранни инвестиции (ПЧИ) само в сектора на батериите, изчислява Ройтерс.

Големите инвестиции като цяло се класифицират като такива, когато са на стойност над 5-10 млн. евро, вариращи в зависимост от редица фактори като създадени работни места.

Mercedes-Benz преоборудва фабриката си в Кечкемет, за да може да произвежда електрически автомобили, а Audi, част от групата на Volkswagen, произвежда автомобили и електрически двигатели в Гьор.

Китайският производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) се ангажира да построи завод в Унгария за над 7 млрд. евро, като годишният производствен капацитет на съоръжението се очаква да достигне 100 гигаватчаса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:01 | 13.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още