Toyota Motor повиши очакванията за оперативната си печалба за цялата година с близо 9% във вторник, след като резултатите ѝ за третото фискално тримесечие надминаха прогнозите на анализаторите благодарение на по-слабата йена и силните продажби на коли с голям марж и на хибридни автомобили, предава Ройтерс.
Книжата на Toyota поскъпнаха с 4,4% след съобщението, възстановявайки се от спада от 0,7 на сто преди това.
По-добрата прогноза от автомобилната компания с най-големи продажби в света контрастира на песимистичните перспективи за много от конкурентите ѝ, които предупредиха за отслабване на ръста на продажбите и обявиха понижаване на производството тази година заради високите лихви и забавянето в търсенето на електромобили.
Toyota, която изостава в задвижваните с батерия електромобили, вероятно ще се представи по-добре от конкурентите си тази година, подкрепена от силното търсене на хибридни коли. Компанията стана пионер в сегмента преди повече от четвърт век с модела Prius.
Японската компания повиши прогнозата си за печалбата за текущата година до 4,9 трлн. йени (33 млрд. долара) спрямо очакваните преди това 4,5 трлн. йени. Това е много над средните прогнози на анализаторите за печалба от 4,6 трлн. йени, сочат данни на LSEG.
Оперативната печалба на Toyota за трите месеца до 31 декември е възлязла на 1,68 трлн. йени и е нараснала със 75% на годишна база, надминавайки средните очаквания за печалба от 1,3 трлн. йени в допитване сред деветима анализатори на LSEG.
Хибридните автомобили са съставлявали около една трета от общите продажби, които са надхвърлили 10 млн. броя за брандовете ѝ Toyota и луксозния Lexus миналата година.
През фискалното трето тримесечие продажбите на хибридни коли са нараснали с 46% и са допринесли за ръста от 11 на сто на общите продажби на автомобили. От географска гледна точка Северна Америка, най-големият пазар на Toyota, е постигнала ръст на продажбите от 28%.
Местният пазар в Япония е отчел покачване на продажбите от едва 5%, но се радва на по-висока печалба и марж в сравнение с другите големи пазари на компанията. Япония е допринесла за две трети от тримесечната печалба на Toyota и е генерирала оперативен марж от 20%, много над общия марж на компанията от 14% и на Северна Америка от 3,4 на сто.
По-слабата йена, която се срина с около 10% спрямо долара от края на 2022 г. насам, подкрепя влиянието на силните продажби в света на Toyota.
Компанията задържа короната си на най-големия автомобилен производител в света по продажби за четвърта поредна година, след като обяви рекордни годишни продажби от 11,2 млн. автомобила за 2023 г.
Компанията обаче се бори с поредица от скандали в подразделения на групата заради тестови процедури за сертифициране на продукти, които може да накърнят репутацията ѝ за качество и безопасност.