Германската автомобилна група Volkswagen AG планира да инвестира 9 млрд. реала (1,8 млрд. долара) в Бразилия от 2026 до 2028 г., като се стреми да електрифицира своите автомобили в страната чрез нова хибридна платформа и нови модели, съобщава Bloomberg.
Новият инвестиционен проект ще обхване четирите фабрики на компанията в Бразилия, изтъква ръководителят на местния бизнес на Volkswagen Чиро Пособом по време на презентация в четвъртък (1 февруари).
Германският концерн, който се стреми да увеличи печалбите си в региона, обяви инициативата седмица след като General Motors Co. разкри планове да инвестира 7 млрд. реала в Бразилия до 2028 г. Освен това се очаква Stellantis NV да обяви стратегията си за страната до края на февруари.
Новите инвестиции от автомобилната индустрия в най-голямата икономика в Латинска Америка набират мащаб, след като правителството на президента Луис Инасио Лула да Силва публикува насоки през декември за ускоряване на енергийния преход.
„Ние сме марката, която след пандемията обявява най-голямата инвестиция тук в страната“, подчертава Пособом.
Правителствената програма за зелена мобилност и иновации, наречена Mover, включва изисквания за устойчивост на автопарка и данъчни стимули за компании, които инвестират в декарбонизация и производство на нови технологии. Програмата има за цел да насърчи разширяването на инвестициите в енергийна ефективност, включително обособяване на минимални изисквания за рециклиране при производството на превозни средства и налагане на по-ниски данъци на тези, които замърсяват по-малко.
Инициативата ще предложи повече от 19 млрд. реала под формата на данъчни стимули за компаниите да инвестират в декарбонизация.
Бразилската автомобилна индустрия се стреми да приложи на практика своите планове за декарбонизация и а намали емисиите при моделите, произвеждани и продавани в страната. Инициативата е и отговор на настоящата офанзива на китайски марки, включително Great Wall Motor Co. и BYD Co. , които вече обявиха планове да произвеждат електрифицирани модели в Бразилия от тази година.
Новата инвестиция на Volkswagen идва в допълнение към 7-те милиарда реала, ангажирани за текущия инвестиционен цикъл, от 2022 до 2026 г. През следващите четири години германският производител на автомобили планира да представи 16 нови продукта за бразилския пазар.
От тази обща сума два нови автомобила ще бъдат произведени в завода в Сао Бернардо до Кампо, най-стария завод на компанията в страната. Фабриката в Таубате ще получи ново превозно средство, докато тази в Парана ще направи нов пикап. Заводът в Сао Карлос ще произвежда нов двигател, „по-технологичен и ефективен“, добавя Пособом.
Volkswagen завърши 2023 г. като вторият по големина продавач на автомобили и лекотоварни превозни средства в Бразилия, с дял от 16%, изчислява Fenabrave, асоциация на автомобилните дилъри в страната. Fiat е лидер на пазара с 22% дял.
Пособом изтъква, че компанията все още не планира да установи местно производство на изцяло електрически модели.
За разлика от други пазари, Бразилия използва етанол за намаляване на емисиите при автомобилите от поне 40 години, като биогоривото се очертава като преходна алтернатива към пълна електрификация в южноамериканската страна. Вместо огромни инвестиции в заводи за батерии за изцяло електрически автомобили, компаниите се стремят да разработят хибридни модели, при които електрически двигател ще работи заедно с двигател с вътрешно горене. Toyota Motor Corp. е пионер в разработването на гъвкави хибридни решения, предоставяйки модели с такова задвижване в Бразилия от 2020 г.
преди 10 месеца До: zelkata Ташка фон Мюнхаузен: Баси! Тази тотално отнесе плувката. Има само един начин да излезеш от резира - научи се да не лъжеш, а когато те изобличат, да млъкнеш и да се скриеш! И номерът ти с езиците вече не върви - последният ти жалък опит да ме финтираш с поднебесни диалекти също завърши с грозен резил за теб. Освен, ако не броиш кучешкия за език - на него можеш да ме лъжеш на воля, докато преппиккаваш темите за украйна рано сутрин, когато Шаро те разхожда из Западния парк. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Tikva007 ... на КЕВР решенията са с тежест на министерски подпис ... държавна агенция с ранг на министерство ... !! ... утре могат да решат , че ще купуват на 42лв от АЕЦа и точка !! нито се оспорва нито се претендира ... всички слушаме и изпълняваме ... !! ... ние с теб си пишем на различни езици и за различни неща ... никъффф шанс ... :))) ... ние! с! теб! в! канчето! на! държавата! НЕ! НАДНИЧАМЕ!!! не ни е работа! забрави! удари са неколко минуса ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Tikva007 ... мухахха ... ам ти цени на регулираният пазар ли гледаш ве ... левент убав с изписани вежди ... не ти ли прави впечатление , че държавата купува на 64лв от АЕЦа , а коги АЕЦа продава на свободния цената е 204 ?! нещо не ти ли се чини , че има не как ?! КЕВР е топ ниво в държавата , не знам дали знаеш какво означава понятието регулатор ... :))) ... те решават какво са ти разходите и какво влиза в цената и на колко ще купуват , как си правят микса за регулирания ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Ето цените за слънце и вятър на сайта на Българската фотоволтаична асоциация: https://bpva.org/actual/tseni-v-sektor-elektroenergetika-za-noviya-regulatoren-period-01072023-g-30062024-g *Има линкове към двете публикувани решения на КЕВР от 30.06.23 в PDF. На 20 май м/у 13:00 и 16:00 ако си била на сеанс при клиент, на никой не му пука къде и как е протекъл. Анадънму, ялън сачмалък? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: zelkata Ташка фон Мюнхаузен: Лъжлив боокклуккк! Казах ти да не пуфкаш облаци с боя/*** като притеснен октопод, а да отговориш кратко и ясно. Като всеки поссрратн, докато се въртиш в ллаййната, повече се оплиташ, поссирраш и омазваш. Ето ти цените според решение No. Ц-13/30.06.2023: - АЕЦ - 63.48; МИ 2 - 258.30; AES МИ 1 - 258.30; Контур Глобал МИ 3 - 258.30; ФвЕЦ - 250,83; ВтЕЦ - 265,67. Сега идди да си скубеш уттката и повече за енергетика не смей да пишеш, трролл лъжлив амортизиран! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Tikva007 ... удари неколко минуса ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Tikva007 ... хаха ... левент , спри да си скубеш веждите и фани да сметнеш ... 20 май миналата година , м/у 13:00 и 16:00 пазарна цена 0лв + премия 95лв за въпросният вятърен парк , колко прави ?! 460лв вероятно (цената на мариците) ?! или 215лв вероятно (цената на АЕЦ) ?! напиши ми колко прави , моля те ... последните две продават на твърда цена , там нема отрицателни премии и пазарни колебания ... както сам си прочел ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: zelka00: Аз пак да те питам, защото виждам, че не можеш да четеш с разбиране и да се концентрираш върху конкретни факти и числа. Внимавай, лесно е - искам ясен отговор: ти ли беше лъжливият боокклукк, който ми писа, че цената, определена от КЕВР за тока от вятърни паркове е 95 лв? Ако отговориш с *да*, това ще е първата истина, написана от теб за 12 години. Не ми бълвай пушилка като изненадан октопод - просто *да* или *не*. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Tikva007 ... хаха ... левент , намери време м/у скубането на вежди и скубането на крака , да видиш кой и как определя цените на енергията в държавата ... нещо май не е както гласи форумната легенда , а ?! след като си се запознал с що е то прогнозна цена , средно претеглена цена и премия , да споделиш на какви цени се плаща производството на споменатия от теб вятърен парк , а и на още десетина от по-големите ... права ли е дамата за 45% или не е , и кои групи са с най-ниските цени ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: zelkata Ташка фон Мюнхаузен: Ти ли беше гуруто по енергетика, дето не прави разлика между изкупна цена на електроенергия, пазарна цена на електроенергия и премия за изкупна цена на електроенергия? Пиши, пиши. Генерирай фъшкляци тук - всички те четем и ти вярваме безусловно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар