Kia Corp. изпревари Hyundai Motor Co. - компанията, която я спаси от фалит преди повече от 25 години - по размер на пазарната капитализация, тъй като увеличава производството на по-достъпни електрически автомобили, съобщава Bloomberg.
При приключването на редовната търговия на борсата в Сеул оценката на Kia достига 41,3 трлн. вона (31 млрд. долара), докато тази на Hyundai възлиза на 41,1 трлн. вона.
По този начин южнокорейската марка се изкачва на пето място сред най-ценните акции в страната.
Това е първият път, когато Kia, производител на популярни модели като EV6, Sorento и Niro, изпреварва Hyundai на борсата в Сеул от 2001 г. насам. Hyundai придоби Kia след фалита ѝ през 1998 г. и сега притежава 34% дял в нея.
Hyundai Motor Group е създадена през 2000 г., след като Hyundai Motor Co. закупува Kia. Сега тя е компания майка на Hyundai Motor Co., Kia и Genesis.
Акциите на Kia поскъпнаха със 17% от 25 януари, когато автомобилният производител обяви план за обратно изкупуване на акции за 500 млрд. вона и каза, че се стреми към оперативен марж от близо 12% за годината.
Kia е в добра позиция да произвежда по-евтини електрически превозни средства, които ще се появят на пазара по-късно тази година, изтъкват от консултантската фирма Shinhan Securities.
Продажбите на електрически модели на Kia ще се увеличат с 50% до 270 000 броя през 2024 г., което ще засили глобеното присъствие на компанията на фона на слабото търсене, добавят от анализаторите.
През октомври Kia представи три електромобила от нисък клас, избягвайки засилващата се ценова война. През септември компанията представи най-евтиния си електромобил в Южна Корея – mini Ray, който започва на цена от 20 000 долара.
Kia е продала 111 545 електрически автомобила в световен мащаб миналата година, докато при Hyundai продажбите достигат 158 110 броя, изчислява BloombergNEF. Kia е продала общо 3,08 милиона автомобила през 2023 г., в сравнение с 4,22 милиона автомобила за Hyundai.