Продажбите на електрически превозни средства в Германия се очаква да спаднат за първи път от осем години, тъй като признаците за охлаждане на пазара стават все по-видни и придобиват големи мащаби, пише Bloomberg.
Германската автомобилна асоциация VDA очаква доставките на автомобили, захранвани изцяло с батерии, да намалеят с 14 на сто до 451 000 броя тази година, тъй като съкращенията на субсидиите оказват влияние върху търсенето.
Най-големият автомобилен пазар в Европа е един от основните двигатели на приемането на електромобилите, но инфлацията, високите цени на превозните средства и оскъдната зарядна инфраструктура оказват негативно влияние върху търсенето. Редица производители отложиха или забавиха плановете си да пуснат нови електрически модели, докато фирмите за лизинг на коли ограничават покупките на електромобили.
Volkswagen AG и Renault SA се отказаха от плановете си да продадат дялове в своите звена, насочени към електрическата мобилност, възпрепятствани от забавеното търсене и нестабилните борсови условия.
През декември коалиционното правителство на канцлера Олаф Шолц прекрати субсидията за електромобили с кратко предизвестие, година по-рано от първоначално планираното.
Продажбите на електромобили в Германия последно намаляха през 2016 г. и оттогава се покачват всяка година. Страната е продала над 524 000 напълно електрически автомобила през 2023 г. — повече от всеки друг пазар в Европа.
Прогнозираният спад за тази година означава, че делът на автомобилите, захранвани изцяло с батерии, ще падне в Германия до 16% от около 18% през 2023 г.