fallback

Toyota е лидер при световните продажби на автомобили за четвърта поредна година

Производството на японската група се увеличава с 8,6% до 11,5 млн. превозни средства през миналата година

10:41 | 30.01.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Toyota Motor Corp. успя да продаде през 2023 г. повече нови леки коли от всеки друг автомобилен производител в света, засенчвайки германската група Volkswagen AG за четвърта поредна година, съобщава Bloomberg.

Международните продажби на японския концерн, включително тези на дъщерните му дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd., са нараснали със 7,2% спрямо предходната година до рекордните 11,2 млн. автомобила през 2023 г.

Междувременно производството на Toyota расте с 8,6% до 11,5 млн. превозни средства. Доставките на основния конкурент Volkswagen се увеличиха с 12% до 9,24 млн. броя за същия период.

„Toyota премина от решаване на проблемите във веригата на доставки към продажба на всичко, което произвежда“, коментира автомобилният анализатор на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида.

Въпреки изоставането на Toyota в глобалния преход към електромобили възстановяването на веригата на доставки и силното търсене в Северна Америка и Европа помагат през миналата година на компанията да увеличи производството и да генерира печалба на основните пазари. Същевременно търсенето на хибриди в Япония остава стабилно, както и в по-голяма част  на света.

За четвърта поредна година Toyota остава лидер при глобалните продажби на леки коли. Източник: Bloomberg

Въпреки че данните за 2023 г. циментират господството на Toyota на световния пазар, китайската BYD Co. успя да привлече най-силен интерес миналата година, когато изпревари Tesla Inc. като най-големия производител на електромобили в света през четвъртото тримесечие. Базираната в Шънджън компания, която произвежда само електромобили и плъгин хибриди, продаде около 3,02 млн. превозни средства през 2023 г.

За сравнение Toyota е продала 104 018 електромобила за същия период. Първоначално японският автомобилен производител имаше за цел да продаде 202 хил. превозни средства с батерии през фискалната година, която приключва в края на март, но намали тази цел до 123 хил. през ноември, позовавайки се на проблеми с търсенето и предлагането.

От своя страна Tesla е доставила 1,81 млн. изцяло електрически коли миналата година.

Главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато обеща, че автомобилният производител ще може да продава 1,5 млн. електромобила с батерии годишно до 2026 г. и 3,5 млн. до 2030 г.

В понеделник компанията спря доставките на десет модела, след като вътрешно разследване разкри, че един от неговите доставчици, Toyota Industries Corp., е манипулирал резултатите от тестове, за да получи сертификат за своите автомобили.

Председателят на Toyota Акио Тойода – който каза, че електромобилите ще достигнат най-много 30% пазарен дял – информира медиите във вторник следобед за своята визия за бъдещето на групата. Преди да говори пред журналисти, Тойода събра висшия мениджмънт, изтъквайки, че групата трябва да работи по-добре, за да доставя безопасни продукти на клиентите.

Местният конкурент на Toyota, Honda Motor Co., съобщи във вторник, че световното ѝ производство се е увеличило с 8,2% до 4,2 млн. превозни средства въпреки слабото представяне в Азия. Годишните продажби на автомобилния производител са нараснали с 5,6% до около 4 млн. автомобила, като това е първото им увеличение за последните седем години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:41 | 30.01.24 г.
fallback
Още от Новини виж още