Tesla Inc. е принудена да започне поредната сервизна акция в САЩ, засягаща близо 200 000 автомобила Model S, X и Y поради неизправност в софтуера, която може да попречи на видимостта на водачите при движение на заден ход, съобщава Ройтерс, цитирайки Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA).
Преди по-малко от два месеца компанията, ръководена от Илон Мъск, стартира сервизна акция, която обхвана почти всички превозни средства на Tesla в САЩ. Концернът трябваше да инсталира безжично предпазни мерки, свързани със системата за подпомагане на водача, известна като Autopilot.
Неизправността при движение на електромобилите на Tesla на заден ход, причинена от софтуерен проблем, може да намали видимостта на водача и да увеличи риска от катастрофа, изтъква NHTSA.
Акцията засяга моделите S, Y и X от 2023 г., посочва от своя страна Tesla.
Производителят направи безплатна софтуерна актуализация, за да се справи с проблема, информира NHTSA. Към 22 януари Tesla е идентифицирала 81 гаранционни заявки, които вероятно са свързани с проблеми при движението на превозните средства назад, добавя регулаторът.
През август 2023 г. NHTSA започна разследване на 280 хил. нови превозни средства Tesla Model 3 и Model Y заради съобщения за проблеми с управлението. Регулаторът заяви по това време, че е запознат с два инцидента, при които воланът се е откачил от кормилната колона, докато шофьорите управляват своите коли, произведени през тази година. Анализът, направен на 4 март, се отнася за приблизително 120 089 превозни средства, става ясно от документ, публикуван на уебсайта на NHTSA.
Преди това Tesla се сблъска със сервизна акция, засягаща 362 758 електрически превозни средства, след като NHTSA посочи, че технологията за автоматизирано шофиране на компанията може да увеличи риска от катастрофа.