Volvo AB постепенно намалява производството, тъй като шведският производител на камиони привежда графиците си в съответствие с нормализиращото се търсене след години на проблеми в рамките на веригата на доставки, което остави компаниите в сектора с рекордно високи нива на запаси, пише Bloomberg.
„Ситуацията със задържаното търсене, която беше характерна за 2022 г. и 2023 г., до голяма степен беше поета от транспортната индустрия и сроковете за изпълнение, особено в Европа, се върнаха към по-нормални нива“, изтъква вторият по големина производител на камиони в света по пазарен дял.
Темпът на приемане на нови поръчки за камиони се е забавил с 9% през четвъртото тримесечие до малко над 49 хил. броя, изтъква още компанията.
Volvo намалява производството в своя завод Tuve в Швеция, като се очаква и други обекти на концерна да бъдат засегнати от подобни мерки, изтъква главният изпълнителен директор Мартин Лундстед.
Компанията коригира в посока надолу прогнозата си за регистрациите на тежкотоварни камиони на пазара в Европа спрямо миналогодишните обеми до 280 хил. броя, като остави непроменена оценката си за Северна Америка.
Volvo, заедно с основния ѝ конкурент Daimler Truck Holding AG, отчита силно присъствие в Северна Америка и Европа, два пазара, изправени пред рискове от рецесия през следващите 12 месеца.
За четвъртото тримесечие резултатите на Volvo засенчиха прогнозите, след като компанията успя да наложи ефективен контрол върху разходите и да управлява подновените прекъсвания при доставките. Коригираната оперативна печалба за четвъртото тримесечие нарасна до 18,4 млрд. крони (1,76 млрд. долара), в сравнение с прогнозата на анализаторите за 17,5 млрд. крони.