Дъщерното дружество на Toyota Motor Corp. Daihatsu Motor Co. удължи периода на прекъсване на местното производство с около две седмици, тъй като изпадналият в затруднение производител се опитва да овладее последиците от скандала, при който беше установено, че повечето от неговите превозни средства не са били тествани правилно за безопасност при сблъсък, пише Bloomberg.
Съоръженията на Daihatsu в префектурите Шига, Осака и Оита ще останат затворени до 16 февруари, докато междувременно се обмисля план за рестартиране на производството на фабрика в Киото, изтъква компанията.
Първоначално Daihatsu обяви, че прекъсването ще продължи до края на януари.
Звеното на Toyota търси начини да си върне доверието на доставчиците и клиентите възможно най-бързо, изтъква говорител, малко след като компанията изтегли от пазара 322 740 автомобила, включително Daihatsu Cast и Toyota Pixis Joy.
Този ход следва заповед от японското министерство на транспорта от миналата седмица, която постановява Daihatsu да изтегли и двата модела, като същевременно отмени сертифицирането за три други превозни средства. Автомобилният производител също така е инструктиран да представи превантивни мерки до средата на февруари.
Daihatsu попадна под светлината на прожекторите, след като вътрешно разследване през декември установи, че компанията е манипулирала резултатите от тестовете за безопасност при сблъсък, датиращи от далечната 1989 г. Трети разследващи страни първоначално откриха 174 нередности в 64 модела, но по-късно правителствена проверка в централата на компанията в Осака откри още 14 нарушения.
Спирането на работата в заводите на Daihatsu ще засегне редица превозни средства, произведени в Япония и изнасяни за чужбина. Скандалът хвърля сянка както върху съоръженията на Toyota, но и върху фабриките на Mazda Motor Corp. и Subaru Corp., като се има предвид, че Daihatsu доставя части и производствени услуги на редица автомобилни производители. Заводите в Индонезия и Малайзия вече са възобновили работата си.