Американският производител на електромобили Tesla Inc. е информирал доставчиците, че иска да започне производството на ново превозно средство за масовия пазар с кодово име Redwood в средата на 2025 г., съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с въпроса, които описват модела като компактен кросоувър.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отдавна разпалва апетита на феновете и инвеститорите с планове да допълни продуктовата гама с още електрически превозни средства и роботиксита, които се очаква да бъдат изградени върху следващо поколение по-евтини платформи.
Тези модели, включително по-достъпния електромобил на стойност 25 000 долара, ще му позволят да се конкурира с по-евтините конвенционални автомобили и с нарастващия брой достъпни електрически превозни средства, като тези, произведени от китайската BYD.
Последната изпревари Tesla като най-големия производител на електромобили в света по пазарен дял през последното тримесечие на 2023 г.
Мъск разкри за първи път плановете си да представи кола за 25 000 долара през 2020 г. - идея, която по-късно отложи и след това възроди. Най-евтиното предложение на Tesla, седанът Model 3, в момента се предлага при начална цена от 38 990 долара в САЩ.
Миналата година Мъск каза, че е загрижен за въздействието на високите лихвени проценти върху потребителското търсене на скъпи стоки като автомобили.
Tesla е изпратила "заявки за оферти", или покана за оферти, за модела Redwood до доставчиците миналата година и прогнозира седмичен производствен обем от 10 хил. автомобила, посочват източниците. Производството ще започне през юни 2025 г., добавят те.
Мъск заяви през май, че Tesla работи върху два нови продукта с потенциал за комбинирани продажби от 5 милиона автомобила годишно. „Както дизайнът на продуктите, така и производствените техники са на първо място, над всичко останало, което присъства в индустрията“, изтъкна той на годишната среща на акционерите на Tesla.
Компанията планира да разработи евтино роботикси и електрическа кола за 25 000 долара, базирана на същата архитектура, става ясно от биографията на Мъск, написана от Уолтър Айзъксън и публикувана през септември, която включва интервюта с главния изпълнителен директор и други индустриални ръководители.
Мъск изтъкна през 2022 г., че Tesla ще направи специално самоуправляващо се такси с футуристичен вид през 2024 г., след няколко пропуска в целта си за постигане на пълна автономност при автомобилите.
Той и други ръководители на Tesla изложиха планове миналия март за намаляване наполовина на разходите за превозни средства от следващо поколение, но не предоставиха времева рамка за това.
Изучаване на Honda Civic
Tesla има опит в пропускането на целите си за изкарване на нови модели на пазара, като се очаква да ѝ отнеме време за натрупване на нови обеми.
Производството на Cybertruck, например, е забавено и се ускорява бавно, а началната цена на електрическия пикап от 60 990 долара в САЩ е с 50% по-висока от рекламираната от Мъск през 2019 г.
„Те бяха твърде оптимистични за повечето от реализациите на нови продукти. Масовото производство е по-вероятно да започне през 2026 г.“, споделя един от източниците.
Миналата година Мъск каза, че достъпният модел първоначално ще бъде произведен във фабриката на Tesla в Тексас.
Печалбата при по-евтините електромобили ще бъде предизвикателство, като се имат предвид разходите за батерии, както и традиционните трудности при производството на качествени евтини превозни средства.
През последните години Tesla изучава усилено Honda Civic, чиято цена започва от 23 950 долара в САЩ, за да разбере как да прави по-евтини коли, посочват различни източници.
Архитектурата на Tesla от следващо поколение, вътрешно наречена NV9X, ще включва два или повече модела, добавят те.
Tesla също така планира да произвежда по-евтини автомобили във фабриката си близо до Берлин и се интересува от изграждането на завод в Индия за производство на по-евтини електрически автомобили, посочват източниците.
Производителят на електромобили разполага с фабрики и в Шанхай и Фремонт, Калифорния.