Компанията за отдаване на коли под наем Hertz Global Holdings продава около 20 хил. електрически превозни средства, включително модели на Tesla, от своя автопарк в САЩ. Това е поредният знак, че търсенето на електромобили се охлажда, съобщава Ройтерс.
Hertz ще замени продадените електрически модели с такива, задвижвани с двигател с вътрешно горене, позовавайки се на по-високите разходи, свързани с инциденти с електромобили. Решението на компанията контрастира рязко с нейната цел да електрифицира 25% от своя автопарк до края на тази година.
Главният изпълнителен директор Стивън Шер отбеляза миналата година на автомобилната конференция на JPMorgan, че Hertz се сблъсква с насрещни ветрове в лицето на по-високите разходи за своите електромобили, особено за моделите на Tesla.
Hertz дори ограничи въртящия момент и скоростта на електромобилите и ги предлага само на опитни потребители на платформата, за да ги направи по-лесни за адаптиране, след като определени потребители бяха замесени в пътни инциденти.
Hertz също така очаква около 245 млн. долара такси, свързани с разходите за амортизация от продажбата на електромобили през четвъртото тримесечие на 2023 г.
Проблеми с растежа на електромобилите
Решението на компанията подчертава неравния път, с който се сблъскват електромобилите, тъй като растежът на продажбите им се забавя, карайки производители на автомобили в САЩ като General Motors и Ford да забавят или прекроят производствените планове.
Анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас изтъква, че мярката на Hertz е още един знак, че очакванията за електромобилите трябва да бъдат „преразгледани надолу“.
Въпреки че потребителите се наслаждават на изживяването при шофиране и икономиите на гориво на електрическите модели, Джонас смята, че има и други „скрити разходи за притежаването на електрическо превозно средство“.
Hertz, която по-рано планираше да поръча 100 хил. автомобила Tesla до края на 2022 г. и 65 хил. автомобила от Polestar за пет години, каза, че ще се съсредоточи върху подобряването на рентабилността на останалата част от своя автопарк.
Германската компания за коли под наем Sixt заяви през декември, че не е купувала превозни средства Tesla от 2022 г. и продава своя автопарк от електромобили на базираната в Остин фирма „като част от редовния ни процес на подмяна на автопарка“.
Компанията все още планира да предлага набор от електрифицирани превозни средства и „да се придържаме към нашата цел да електрифицираме 70-90 процента от нашия автопарк в Европа до 2030 г.“.
Спад при цените на употребявани електромобили
Междувременно цените на едро на употребяваните електромобили се понижаваха през по-голямата част от 2023 г., тъй като цените на новите електрически модели паднаха, а запасите от непродадени превозни средства с батерии набъбнаха, изчислява консултантската фирма Cox Automotive.
Тя прогнозира още преди решението на Hertz, че цените на употребяваните електромобили ще спаднат повече от общите цени на употребяваните превозни средства през 2024 г.
„Въпреки че 20 хил. автомобила не е голям брой в общия пазар на употребявани превозни средства, това означава, че Hertz ще понесе голяма загуба при всяка от тези продажби, като същевременно ще допринесе допълнително за тенденцията на спад на стойността на употребяваните електрически коли“, изтъква анализаторът на iSeeCars.com Карл Брауер.
Hertz продава някои екземпляри на Tesla Model 3 за едва около 20 хил. долара, почти половината от покупната цена за най-евтиния вариант на компактния седан.
Компанията продава още i3 на BMW, Bolt на Chevrolet, както и Model Y на Tesla.
преди 10 месеца До: doba вземи прочети хубаво коментара ми преди да дрищиш глууупости както обикновенно (един ред е) Грета гарбо умря преди 30 години, у гроба е..след като спаси мечките... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца В сегашният си вид с литиево йонни батерии,електрическите коли не са готови за масова употреба.Няколко големи проблема, освен пробега и зареждането, са високите разходи за ремонти, особено след инциденти, оттам следват доста по-високите застрахователни премии, и особено - ниската стойност при препродажба .Когато стане на 7-8 години, с оригиналната батерия, подобна кола е много трудна за препродажба, освен ако цената не е много, много ниска... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: khao, взЕми поне прочети статията преди коментите, приятел :) Самите Херц, опериращи с хиляди автомобили се отдръпват от 'прогреса'... Що ли? ГРЕТА къде е, спи ли да отиде на протест там??.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: cyclop да говориш за реалност от лудницата е леко смешно.... :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Реалността е по-силна от зеления хайвер отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Зелкич, e сеа e момента да си земеш ефтинжос една тесла на старо и да си житкаш из Софето, обмисляйки кой оше паметник да бутнете. И липсата на рентабилност няма те притеснява, налe? :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар