fallback

Въпреки ръста в продажбите за 2023 г. Volkswagen остава втори в света след Toyota

Германската група отчита 12-процентно увеличение на доставките за миналата година до 9,24 млн. автомобила

12:02 | 10.01.24 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на Volkswagen Group са нараснали с 12% до 9,24 млн. автомобила през 2023 г., което показва възстановяване на обемите за германската автомобилна група след пандемията, съобщава Ройтерс.

Продажбите на Volkswagen спаднаха след глобалното разпространение на коронавируса, достигайки дъно от 8,3 млн. броя през 2022 г. спрямо 9,3 млн. броя през 2020 г., на фона на предизвикателствата във веригата на доставки, свързани с недостига на чипове.

По този начин Volkswagen се нарежда на второ място по обем на продажбите в света след японската Toyota Motor Corp. за миналата година.

Едноименната марка на групата отчете по-големи от очакваното продажби във вторник в размер на 4,87 млн. автомобила, което обаче остава значително под нивата отпреди пандемията. Спрямо 2022 г. продажбите на Volkswagen се увеличават.

Продажбите на изцяло електрически автомобили във Volkswagen Group са нараснали с 35% до 770 хил. автомобила, въпреки че ръководителите на групата предупредиха през последните месеци, че търсенето на електрически автомобили не се развива според очакванията.

В Китай, където Volkswagen се бори с редица местни конкуренти, доставките на електрически превозни средства достигат 191 800 броя, докато общите продажби растат с 1,6% до 3,2 млн. автомобила.

„Не всичко опира до пазарен дял. Рентабилността продължава да бъде наш основен приоритет“, изтъква шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер.

Групата трябва да публикува подробни данни за продажбите по марки във всеки регион в петък (12 януари). Пресконференцията за резултатите за цялата година е планирана за 13 март.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:23 | 10.01.24 г.
fallback
Още от Новини виж още