Tesla се ангажира с нова сервизна акция в САЩ, която засята над 2 млн. превозни средства на американската марка, за да актуализира софтуера на Autopilot, което ще предотврати злоупотреби с програмата от страна на водача.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) оценява дали превозните средства на Tesla гарантират, че водачите обръщат внимание на движението и управлението на автомобила, когато използват Autopilot.
Компанията посочва, че контролите на системата „може да не са достатъчни, за да предотвратят злоупотреба от страна на водача“.
В тази връзка Tesla ще направи безжична софтуерна актуализация, която ще „включи допълнителни контроли и сигнали за тези, които вече съществуват в засегнатите превозни средства", за да насърчи допълнително водача да остане ангажиран с управлението на превозното средство, когато Autopilot е включен.
Агенцията започна разследване през август 2021 г., след като идентифицира повече от дузина катастрофи, при които превозни средства на Tesla удрят спрели коли със специален режим на движение. В резултат на това разследване Tesla започна сервизната акция, цитирайки становището на NHTSA, в което се посочва, че „уникалният дизайн на системата Autopilot на Tesla може да доведе до недостатъчно ангажиране на водача относно управлението, което създава риск от злоупотреба със системата".
Autopilot позволява на електромобилите на компанията да се движат, ускоряват и спират автоматично в рамките на своята лента, докато подобрената версия на програмата дава възможност за смяна на лентата по магистралите, което обаче не прави автономни въпросните коли.
NHTSA споделя, че може да има повишен риск от катастрофа в ситуации, когато системата е включена, но водачът не носи отговорност за работата на превозното средство и не е подготвен да се намеси или не успява да разпознае кога системата е деактивирана.
Компанията ще актуализира софтуера при 2,03 милиона автомобила Model S, X, 3 и Y, посочва агенцията.