Продажбите на нови леки коли в Китай растат с 25,5% през ноември спрямо същия месец година по-рано, ускорявайки темпа от предходния месец, съобщава Ройтерс. По този начин най-големият автомобилен пазар в света записва четвърти пореден месец на растеж.
Обемът на новите продажби през предходния месец достига 2,1 млн. превозни средства, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), докато растежът се ускорява от скока от 9,9% през октомври.
Продажбите на коли, използващи нов вид енергия (NEV) - електрически превозни средства и плъгин хибриди - растат с 39,8% през ноември спрямо същия месец на 2022 г., надвишавайки ръста от 37,5% през октомври. Техният дял вече достига 40% от общите продажби, тъй като промоциите и отстъпките се увеличават към края на годината.
Компаниите в сектора все повече се стремят да стимулират покупките на автомобили на фона на анемично икономическо възстановяване.
Асоциацията прогнозира, че продажбите на леки коли в Китай ще достигнат 22,2 млн. броя през 2024 г., което е с 3% повече от оценката за тази година. Растежът може да достигне 5%, ако износът за Русия продължи да се разширява стабилно.
Местният пазарен лидер BYD постави нов рекорд по продажби през ноември, въпреки че отчете лек растеж спрямо октомври, и е напът да стане първият китайски автомобилен производител, който достига 3 млн. продажби на автомобили годишно.
Електромобилните стартъп компании Li Auto, Xpeng и Leapmotor също записаха рекордни доставки през ноември. Подкрепяната от Huawei електромобилна марка Aito демонстрира бърз растеж, доставяйки повече от 10 хил. от обновените си автомобили M7 за втори пореден месец през ноември.
Според CPCA обаче търговците в Китай са изправени пред огромен натиск да постигнат оперативните цели и таргетите за продажби в края на годината и това е намалило приходите им.
Американската Tesla, която постави началото на ценова война в Китай, обърна курса с пет корекции на цените в посока нагоре от края на октомври. Очаква се водената от милиардера Илон Мъск компания да приоритизира маржовете на своята фабрика в Шанхай през 2024 г., изтъкват анализатори от CMB International в бележка до клиенти.
Износът на произведени в Китай електромобили от Tesla достига 16 928 броя през ноември, което е спад от 61,1% спрямо октомври, сочат данни на асоциацията. Общият износ на пътнически превозни средства в Китай е намалял с 3% от октомври до ноември.