Volkswagen AG сигнализира, че е готов да настоява за съкращаване на персонала в едноименната си марка, за да намали разходите и да подобри рентабилността.
Следващата година ще бъде трудна за Volkswagen поради интензивния натиск на няколко пазара и изоставането при поръчките за неговите електрически превозни средства, споделя изпълнителният директор на марката Томас Шефер, цитиран от Bloomberg.
„Обичайният бизнес няма да бъде достатъчен без забележими съкращения“, посочва той пред синдикалисти в завода на компанията във Волфсбург. „Трябва да се заемем с важните проблеми, включително с персонала“, добавя той.
Най-големият производител на автомобили в Европа работи по програма за увеличаване на възвръщаемостта и по-добра конкуренция спрямо концерни като Stellantis NV и Tesla Inc., като забавящото се търсене в Европа и Китай притиска компанията да ограничи своите раздути структури.
Главният изпълнителен директор на групата Оливер Блуме иска едноименната марка да осигури печалба от около 10 млрд. евро до 2026 г. Успехът отчасти ще зависи от сключването на споразумения с мощните профсъюзи на компанията.
Марката трябва да намали прекомерните административни разходи и да направи фабриките си по-продуктивни, изтъква Шефер, добавяйки, че споразумение за необходимите мерки трябва да бъде намерено още тази година.
„Ние не печелим достатъчно с нашите автомобили, за да финансираме трансформацията и бъдещето си от нашите собствени ресурси“, изтъква той, добавяйки: „Други производители биха затворили заводи в такава ситуация“.
Повече подробности за мерките за ефективност се очаква да бъдат обявени на събранието на работниците на 6 декември.