Кайл Вог подаде оставка като главен изпълнителен директор на Cruise LLC, звеното на General Motors Co. за автономни превози, седмици след като компанията загуби лиценза си да управлява роботаксита в щата Калифорния и спря голяма част от операциите си, съобщава Bloomberg.
Проблемното подразделение не обяви, че назначава нов главен изпълнителен директор, но посочи, че Мо Елшенауи, който в момента работи като вицепрезидент по инженерството, ще служи като президент и главен технологичен директор.
Вог, който потвърди напускането си в публикация в социалната платформа X късно в неделя, каза, че планира да прекара повече време със семейството си и да проучи някои нови идеи.
„Cruise тепърва напредва и вярвам, че го очаква страхотно бъдеще“, написа той. Вог съосновава Cruise преди десетилетие и официално стана неин главен изпълнителен директор през февруари 2022 г., след като предшественикът му Дан Аман напусна през декември 2021 г.
Обзет от регулаторни, правни и репутационни проблеми, Cruise заяви миналия месец, че ще прекрати дейността си във всичките четири града, където развива бизнес с роботаксита, след като лицензът му беше спрян от властите на Калифорния.
Това решение ще повлияе върху генерирането на приходи от страна на General Motors, чийто главен изпълнителен директор Мари Бара, че бизнесът на Cruise ще донесе 1 млрд. долара от такси до 2025 г. и ще помогне за удвояването на приходите на компанията майка до 240 млрд. долара в рамките на седем години.
Вместо това обаче Cruise изгори 1,4 млрд. долара от наличните 1,7 млрд. долара в брой тази година.
Звеното разполагаше с 400 роботаксита, базирани в Сан Франциско и още 200 в Остин, Хюстън и Финикс.
Миналата седмица Cruise обяви, че ще спре всички споделени пътувания със свои автомобили в САЩ и ще разшири обхвата на разследването, свързано с инцидент, довел до преустановяване на търговската дейност.
„Тази организирана пауза е допълнителна стъпка за възстановяване на общественото доверие, докато извършваме пълен преглед на безопасността“, изтъква Cruise, цитиран от Ройтерс. „Ще продължим да използваме нашите превозни средства в затворени учебни среди и ще поддържаме активна симулационна програма, за да останем фокусирани върху напредъка на автономната технология“, добавя звеното.
Според Cruise независимата инженерна фирма Exponent, наета да извърши технически анализ на превозните средства след инцидента на 2 октомври, ще разшири обхвата на разследването, за да включи "всеобхватен преглед" на системите и технологиите за безопасност.