Американската фирма Redwood Materials подписа дългосрочен договор с Toyota Motor Corp. за доставка на рециклирани материали за завода за електромобилни батерии на японския автомобилен производител на стойност 13,9 млрд. долара в Северна Каролина, съобщава Ройтерс.
Базираната в Невада Redwood обяви, че ще преработи компонентите на батериите от материали, доставени от Toyota и рециклирани от излезли от употреба превозни средства, главно хибридно-електрически модели като Prius.
Стартъпът, един от водещите в света концерни за рециклирани материали от батерии, не разкрива подробности за стойността или графика на споразумението.
В интервю главният изпълнителен директор на Redwood Джей Би Стробъл, съосновател на Tesla, казва, че новият договор ще позволи на бизнеса на Redwood „да расте и да се разширява спрямо бъдещите нужди на Toyota“.
„Искаме да осигуряваме решение за тях за години напред“, посочва Стробъл.
Той заяви, че Redwood изгражда затворен цикъл или кръгова екосистема за батерии, насочена към намаляване на разходите за електромобили чрез ограничаване зависимостта от вносни материали, като същевременно намалява въздействието върху околната среда.
Redwood има за цел да изгради годишен капацитет за производство на батерийни компоненти в САЩ от 100 гигаватчаса (ГВтч) - достатъчно, за да подсигури повече от 1 милион електромобила годишно, с възможност за дългосрочно разширяване на годишния капацитет до 500 ГВтч.
Според Стробъл компанията ще доставя компоненти за батерии на Toyota от нейното съоръжение в Спаркс, Невада, и евентуално от ново съоръжение за 3,5 млрд. долара, което Redwood в покрайнините на Чарлстън, Южна Каролина.
Redwood ще продава преработен катоден активен материал, направен от рециклиран литий, никел и кобалт, както и анодно фолио, направено от рециклирана мед. Тези два компонента представляват по-голямата част от цената на настоящите литиево-йонни клетки.