Звеното на General Motors за разработка и управление на роботизирани таксита Cruise обяви, че ще спре всички споделени пътувания със свои автомобили в САЩ и ще разшири обхвата на разследването, свързано с инцидент, довел до преустановяване на търговската дейност.
„Тази организирана пауза е допълнителна стъпка за възстановяване на общественото доверие, докато извършваме пълен преглед на безопасността“, изтъква Cruise, цитиран от Ройтерс. „Ще продължим да използваме нашите превозни средства в затворени учебни среди и ще поддържаме активна симулационна програма, за да останем фокусирани върху напредъка на автономната технология“, добавя звеното.
Според Cruise независимата инженерна фирма Exponent, наета да извърши технически анализ на превозните средства след инцидента на 2 октомври, ще разшири обхвата на разследването, за да включи "всеобхватен преглед" на системите и технологиите за безопасност.
В допълнение, Cruise ще наеме външен експерт по безопасността, който да прегледа дейността и културата на безопасността на компанията.
Тези мерки са предхождани от срещата на борда на звеното в Сан Франциско в понеделник, споделя източници, запознати с темата. Преди това Cruise обяви, че е наела адвокатската кантора Quinn Emanuel, която ще проучи реакцията на компанията спрямо инцидента.
Звеното на GM ще привлече главния съветник на компанията майка Крейг Глидън като главен административен директор, който да наблюдава развитието в Cruise, като същевременно запазва отговорностите си в автомобилния производител в Детройт.
Екипите, които Гилдън ще ръководи, включват комуникации и финанси. Някои инвеститори смятат, че комуникационният отдел не е приел правилно обясненията на Cruise за случилото се по време на инцидента на 2 октомври, когато едно от самоуправляващите се превозни средства спира, но не успява да избегне удар с пешеходец, който преди това е бил блъснат от друг автомобил с водач зад волана, избягал от мястото на произшествието.
Cruise управлява услуга, подобна на Uber, но с автоматизирани превозни средства, най-вече в Сан Франциско. Прекъсването на дейността ще засегне около 70 роботаксита.
Компанията се конкурира с подразделението на Alphabet Waymo, както и други фирми от тази сфера при разработването на автономни коли и тяхната търговска експлоатация. Усъвършенстването на технологията ще отнеме години на тестове в реалния свят, като компаниите срещнаха съпротива от някои политици и граждани, които се страхуват, че превозните средства все още не са доказани и представляват риск за безопасността.
Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара, която също участва в борда на Cruise, заяви пред инвеститорите, че звеното може да генерира 50 млрд. долара приходи до 2030 г. Отделът загуби повече от 700 млн. долара през третото тримесечие на тази година, тъй като увеличи разходите за разширяване на дейността до 15 американски градове.
На 8 ноември GM започна сервизна акция, засягаща 950 автомобила без водачи, за да обнови софтуера и каза, че акцията ще бъде разширена до още превозни средства.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) заяви миналия месец, че разследва безопасността на роботакситата на Cruise.
По-рано през октомври Калифорнийската служба за моторни превозни средства нареди безпилотните коли на Cruise да бъдат премахнати от обществените пътища, определяйки ги като риск за безопасността с твърдението, че звеното на GM погрешно е представило технологията.