fallback

Li Auto засенчва останалите китайски електромобилни марки с отчета си

Компанията планира да достави до 372 225 електромобила през цялата година

18:45 | 09.11.23 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският автомобилен концерн, фокусиран върху екологичните превозни средства, Li Auto Inc. отчете по-големи от очакваното приходи, след като достави повече от 105 000 електрически коли през третото тримесечие спрямо около 26 500 година по-рано, съобщава Bloomberg.

Общите приходи на концерна възлиза на 34,7 млрд. юана (4,8 млрд. долара), което е с 271% повече спрямо същия период на 2022 г. и с 21% над резултата от предходното тримесечие.

Цифрата за приходите надмина прогнозите на анализаторите за 33,7 млрд. юана. Компанията прогнозира, че ще достави от 100 000 до 103 000 електромобила през тримесечието.

Печалбата на Li Auto достига 2,81 млрд. юана, възстановявайки се от загубата в размер на 1,65 млрд. юана през третото тримесечие на 2022 г., когато компанията все още изпитваше проблеми около анти-Covid мерките в Китай.

С брутен марж от 22%, Li Auto се справя по-добре от местните конкуренти Nio Inc. и Xpeng Inc., които все още се борят да постигнат рентабилност. Nio обяви миналата седмица, че ще съкрати 10% от работните места през ноември.

Li Auto планира да достави още повече електромобили през четвъртото тримесечие, оценявайки възможностите си на 125-128 хил. превозни средства, което ще ѝ позволи да достигне годишни обеми до 372 225 броя. Очаква се приходите да достигнат 39,4 млрд. юана.

„Всеки от нашите три модела от серията Li L регистрира над 10 000 доставки в три последователни месеца от август насам, поддържайки нашата позицията на шампион по продажби сред SUV сегмента и превозните средства, използващи нов вид енергия (NEV) на цени над 300 000 юана в Китай“, изтъква основателят и председателят на концерна Ли Сян.

Той подчерта, че компанията планира да пусне четири нови модела през 2024 г. Нейният L6, спортен автомобил с удължен пробег, насочен към по-младите домакинства, ще бъде представен през първата половина на годината, като ще бъде последван от три електромобила през втората половина на годината.

Основана през 2015 г., Li Auto се фокусира главно върху спортните превозни средства с удължен пробег, които са оборудвани с електрически двигатели, но разполагат и с конвенционални бензинови агрегати.

Автомобилният производител се възползва от разширената гама с представянето на по-евтините L7 и L8 въпреки намаляването на средните продажни цени, пишат анализаторите на Bloomberg Intelligence Джоана Чен и Стив Ман в бележка до клиенти от 1 ноември.

Li Auto планира да пусне своя многофункционален автомобил Mega през това тримесечие. Началната цена вероятно ще надхвърли 500 000 юана, почти двойно повече от тази на обновения Model Y на Tesla Inc. , който започва в Китай от 263 900 юана.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:40 | 09.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още