fallback

Шведската Polestar понижи прогнозата си за доставките и целевия марж

Компанията обяви, че ще достави около 60 хил. автомобила тази година, което е спад от предишната прогноза за 60-70 хил. превозни средства

10:51 | 09.11.23 г.

Шведският производител на електрически превозни средства Polestar коригира в посока надолу прогнозата си за доставките през 2023 г. до долната граница на по-ранните си насоки и намали наполовина целта си за брутния марж на фона на опасенията от забавяне на търсенето на електромобили и глобална икономическа несигурност, съобщава Ройтерс.

Високите лихвени проценти, чиято цел е да охладят упорито нажежената инфлация, помрачиха настроенията, тъй като потребителите, които искат да купят електромобили, са изправени пред по-високи разходи по заеми, които до голяма степен компенсират намаленията на цените от автомобилните производители за стимулиране на търсенето.

Polestar, която работи на 27 пазара в световен мащаб, заяви, че сега ще достави около 60 хил. автомобила тази година, което е спад от предишната прогноза за 60-70 хил. превозни средства. По-рано компанията очакваше да достави 80 хил. автомобила.

Концернът, чиито акции се търгуват в САЩ, добави, че очаква брутен марж от 2% за тази година, което е спад от предишната прогноза за 4 на сто.

Polestar обяви, че ще засили намаляването на разходите, за да увеличи маржовете и че е осигурила допълнителни срочни заеми от Volvo и Geele на обща стойност 450 млн. долара с падеж през юни 2027 г.

„Тези действия и тези инициативи се правят в контекста на това, което в момента е по-предизвикателна пазарна среда и това е отразено в нашите стремежи за обем“, споделя главният финансов директор на Polestar Йохан Малмквист в интервю за Ройтерс.

Главният изпълнителен директор Томас Ингенлат заяви от своя страна, че Polestar, с фокуса си върху премиум сегмента, а не върху масовия пазар, преследва рентабилност, а не обеми и ще избягва да намалява цените.

Ревизираната прогноза на Polestar потвърждава опасенията на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, който сподели опасенията си относно разширяването на производствения капацитет и високите лихви.

Дори след като предизвиканите от пандемията проблеми във веригата на доставки отслабнаха, Polestar се сблъска със забавено стартиране на производството и нарастваща конкуренция, особено от страна на китайските играчи, което принуди компанията да съкрати работни места, за да запази контрол върху разходите.

След допълнителните заеми от Volvo и Geely и по-големите усилия за намаляване на разходите Polestar заяви, че ще се нуждае от външно финансиране от около 1,3 млрд. долара под формата на дълг и собствен капитал.

Концернът отчита парични средства и парични еквиваленти от 951,1 млн. долара към края на септември, в сравнение с 1,06 млрд. долара три месеца по-рано.

Приходите за третото тримесечие са нараснали с 41% до 613,2 млн. долара, водени основно от повишените цени на превозните средства, но по-високите разходи водят до набъбване на оперативни загуби с 33% до 261,2 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:51 | 09.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още