fallback

Отчетът на Lyft надмина пазарните прогнози въпреки изоставането при резервациите от Uber

Компанията прогнозира коригирана основна печалба за текущото тримесечие от 50-60 млн. долара, което е повече от очакваните преди това 48,8 млн. долара

10:19 | 09.11.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската компания за споделено пътуване Lyft отчете приходи и печалба за третото тримесечие, засенчващи прогнозите, въпреки брутният ръст на резервациите е по-нисък от този на по-големия съперник Uber, съобщава Ройтерс..

Брутните резервации - мярка, която Lyft започна да разкрива през третото тримесечие и която показва общата стойност на трансакциите на своята платформа, са нараснали с 15% спрямо същия период година по-рано, в сравнение с 31% скок в бизнеса с мобилност на Uber.

Макар анализаторите и инвеститорите да смятат, че Lyft ще запази позицията си на втората по големина платформа за споделени превози, те изтъкват, че е по-податлива на икономическа несигурност.

„Омекотяването на макроусловията вероятно ще повлияе повече на Lyft, отколкото на по-големия му конкурент, Uber“, коментира Анджело Зино, старши капиталов анализатор в CFRA Research.

Lyft контролира 29% от пазара на превози в САЩ към септември, малко повече от 27-процентния пазарен дял, който имаше в началото на годината, показват изчисления на YipitData.

„Въпреки че работата от по-ефективна структура на разходите със сигурност е част от нашата формула, тя в никакъв случай не е единствената част от уравнението за разширяване на маржа“, изтъква главният финансов директор Ерин Брюър пред Ройтерс.

Тя добавя, че подобрената комбинация от пътувания до летищата, пътувания по разписание и вземания с приоритет също е помогнала за разширяването на маржа.

Lyft прогнозира коригирана основна печалба за текущото тримесечие, ключов показател за рентабилността, наблюдаван внимателно от инвеститорите, от 50 млн. долара до 60 млн. долара, което е повече от очакваните преди това 48,8 млн. долара.

Коригираната печалба през третото тримесечие възлиза на 24 цента на акция, в сравнение с прогнозите  за 13 цента на акция.

По-ниските цени помогнаха на Lyft да обслужи общо 22,4 млн. активни клиенти, което е ръст от 10% в сравнение със същия период на 2022 г.

Lyft заяви, че очаква приходите за четвъртото тримесечие да нараснат с едноцифрена процентна стойност от около 5% в сравнение с пазарните очаквани за 4,6% ръст.

Приходите са нараснали с 10% до 1,16 млрд. долара през тримесечието, приключило на 30 септември, надминавайки средната оценка на анализаторите за 1,14 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:19 | 09.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още