Rivian Automotive повиши целогодишната си прогноза за производството с 2000 превозни средства до общо 54 хил. броя на фона на устойчивото търсене на нейните пикапи и SUV автомобили, съобщава Ройтерс.
Оптимистичната прогноза на Rivian контрастира с оценките на цялата индустрия, притисната от двойния удар на ускорената инфлация, която притъпи апетита на купувачите, и ценовата война, започната от лидера на пазара Tesla.
Миналия месец главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск каза, че е загрижен за въздействието на високите лихвени проценти върху купувачите на автомобили, повтаряйки предупрежденията на General Motors и Ford на фона на страховете от забавяне на търсенето.
По-малкият конкурент Lucid снижи прогнозата си за производство във вторник, „за да се приведе в съответствие с доставките“. Сега компанията очаква да произведе 8000-8500 автомобила през тази година, което е спад от предишната прогноза за повече от 10 хил. превозни средства.
Според Робърт Скариндж, главен изпълнителен директор на Rivian, „промените в покупателното поведение след края на 2023 г.“ не оказват влияние върху инвестиционната стратегия на Rivian за по-евтините автомобили R2, които компанията очаква да пусне през 2026 г.
След няколко тримесечия на проблеми с веригата на доставки Rivian може да започне да се променя, изтъкват някои анализатори. Но компанията шокира инвеститорите с по-ранното от очакваното емитиране на облигации през октомври, което доведе до срив в цената на акциите ѝ.
Във вторник компанията понижи оценката си за капиталовите разходи и за годишна загуба. Rivian намалява разходите чрез преговори с доставчици и актуализации на компоненти и системи, споделя Скариндж.
Концернът също така ще преустанови производството за една седмица през това тримесечие, за да обнови производствената си линия - което според Скариндж отчасти възпрепятства Rivian да повиши още повече перспективата за годишното производство.
„Rivian показа издръжливост“, коментира Алек Лукас, анализатор в Global X. „Rivian изглежда се възползва от по-благоприятната среда при цените на суровините, реализацията на поръчките и напредъка към мащаба“, добавя той.
Според Лукас резултатите на конкурента Lucid за 2023 г. „отразяват усилията за увеличаване на производството, както и продължаваща инициатива за преструктуриране“.
Цените на колите както на Lucid, който е подкрепен от Фонда за публични инвестиции на Саудитска Арабия, така и на Rivian, подкрепяна от Amazon.com, започват от над 70 хил. долара. Това се равнява на цената на луксозния седан Model S на Tesla и е много повече от най-евтиния модел на базираната в Остин компания, който се предлага на цена от около 38 хил. долара.
Rivian остана встрани от намаляването на цените и вместо това се фокусира върху това да произвежда електрически двигатели Enduro, за да намали зависимостта от доставчици и да ограничи разходите.
По-рано компанията каза, че продажбите на нейните SUV-ове изпреварват значително продажбите на пикапа R1T, което има благоприятно влияние върху средната продажна цена на нейните превозни средства.
Миналия месец Rivian обяви доставки за третото тримесечие, които изпревариха пазарните очаквания.
Компанията обяви по-рано тази седмица, че ще прекрати ексклузивната си сделка с най-големия акционер Amazon относно търговските микробуси, отваряйки вратата за повече клиенти. Въпреки това Rivian потвърди, че ще изпълни поръчката от 100 хил. микробуса за Amazon до 2030 г.
Rivian разговаря с други клиенти, които се интересуват от платформата Rivian Commercial Vehicle, която е в основата на нейните електрически микробуси за доставка, но отказа да разкрие имена.
Приходите на концерна за третото тримесечие в размер на 1,34 млрд. долара до голяма степен съответстват на прогнозите на Wall Street, докато тримесечната ѝ загуба се свива спрямо тази от същия период на 2022 г.
Паричните средства към края на септември възлизат на 7,94 млрд. долара, което е спад от 9,26 млрд. долара през предходното тримесечие.