Lucid Group намали цените на гамата си луксозни седани Air по-рано тази седмица за ограничен период от време преди празничния сезон. Това се случва на фона на силна конкуренция и забавящо се търсене на електрически превозни средства, предава Ройтерс.
Високите лихвени проценти нанесоха удар на търсенето на електромобили и производителите, водени от Tesla, отговориха на случващото се с понижения на цените.
Ръководеният от Илон Мъск автомобилен гигант сви цените на електромобилите си няколко пъти тази година, за да попречи на новите електрически превозни средства с по-ниски цени да заграбят от неговия намаляващ пазарен дял.
Ценовата война на пазара на електромобили принуди компаниите да дадат приоритет на продажбите пред маржовете и свали средната цена на колите до 50 683 долара през септември, показва доклад на Cox Automotive.
Lucid намали цената на своя модел Air Touring до 87 500 долара от 95 хил. долара, а тази на по-мощния Grand Touring сви с 10 хил. долара до 115 600 долара.
Базираната в Нюарк, Калифорния, компания също така понижи цената на своя Air Pure от 82 400 долара на 74 900 евро. Цената на най-новото ѝ предложение Ari Pure остава непроменена на ниво от 77 400 долара.
Tesla понижи цените на своя премиум седан Model S, най-близкия конкурент на Lucid Air, до 74 990 долара.
Lucid сви цените на колите си през август, докато компанията харчеше повече средства, за да увеличи производството си в едни по-неблагоприятни икономически условия.
И все пак подкрепата на Публичния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия даде тласък на компанията под формата на увеличение на ликвидността, докато някои от другите компании на пазара изпитват парични затруднения.
Ценовите намаления ще са в сила до 30 ноември, съобщи компанията.