Маржът на оперативната печалба на автомобилния бизнес на германската група BMW AG надмина пазарните очаквания през третото тримесечие, стимулиран от продажбите на електромобили, които се противопоставят на отслабеното търсене в Китай, съобщава Bloomberg.
BMW отчете марж от 9,8% през третото тримесечие за своя бизнес с луксозни автомобили. Анкетирани от Bloomberg анализатори очакваха марж от 9,63%.
Резултатите на BMW предлагат известна доза оптимизъм за автомобилната индустрия в Германия, която усеща натиска на по-високите лихвени проценти, отслабващото търсене и ускорената инфлация. Миналата седмица Mercedes-Benz Group AG отчете спад в маржа, докато Volkswagen AG заяви, че увеличава усилията за ограничаване на разходите.
BMW отчете ръст на продажбите на премиум автомобили с 5,8% до 621 699 броя през третото тримесечие спрямо предходната година. Делът на електромобилите от общите продажби на групата расте до 15,1%.
Междувременно BMW потвърди насоките си за цялата фискална година.
В Китай, най-важният пазар за германските производители на луксозни автомобили, търсенето се забавя, докато местните производители печелят все по-голям дял от пазара на електромобили. В допълнение, продажбите на най-скъпите модели на BMW може да бъдат изложени на риск, ако Пекин отмъсти за разследването на Европейския съюз (ЕС) за субсидиите за китайски електромобили.
BMW увеличава инвестициите, за да ускори внедряването на своите електрически модели. Тъй като всички коли на компанията с батерии в момента носят печалба, BMW очаква маржовете в този сегмент да се увеличат с неотдавнашното представяне на напълно електрически автомобили от 7-Series и 5-Series.