fallback

Tesla разочарова с доставките на своите китайски електромобили през октомври

Междувременно основният съперник на американците BYD достави 301 095 коли през октомври, което представлява ръст от 5% спрямо септември

13:47 | 02.11.23 г.

Американският автомобилен производител Tesla Inc. е доставил 72 115 произведени в Китай електрически превозни средства през октомври, което представлява спад от 2,6% спрямо септември, съобщава Ройтерс, цитирайки Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

Продажбите на произведените в Китай автомобили Model 3 и Model Y са нараснали с 0,6% спрямо октомври 2022 г.

Китайският съперник на Tesla BYD, който произвежда електромобили и хибридни модели Dynasty и Ocean, междувременно достави 301 095 леки коли през октомври, което представлява ръст от 5% спрямо септември и 38,4% увеличение в сравнение същия месец на миналата година.

Tesla даде приоритет на продажбите пред печалбата, особено в Китай, където американският концерн е подложен на нарастващ натиск от местните конкуренти. Агресивните ценови отстъпки удариха маржовете му, но не успяха да увеличат пазарния му дял, който се сви до 9,89% през третото тримесечие спрямо 12,98% за предходния тримесечен период и 9,93% година по-рано.

Tesla не успя да отговори на прогнозите за третото тримесечие относно брутния марж, печалбата и приходите. Производителят, чиято централа се намира в Остин, Тексас, също така се размина с очакванията за доставките през третото тримесечие, тъй като планираните фабрични модификации за обновената версия на Model 3 ограничиха производството.

Tesla пусна в продажба обновения Model 3 в Китай през септември и официално започна доставките на 26 октомври.

Местните производители на автомобили постигнаха по-голям напредък на най-големия автомобилен пазар в света, където чуждестранните марки, включително японската Mitsubishi Motors и южнокорейската Hyundai Motor, предприеха мерки за прекратяване или намаляване на местната си производствена дейност.

BYD, основният китайски конкурент на Tesla, си осигури пазарно лидерство с 22,12% брутен марж през третото тримесечие.

Подкрепяната от Huawei марка за електромобили Aito също нашумя напоследък със своя обновен модел M7, който генерира повече от 50 хил. поръчки в рамките на първите 25 дни след пускането си на пазара в средата на септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:47 | 02.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още