Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc понижи годишните си перспективи за доставките, след като проблемите с веригата на доставки възпрепятстваха производството на новия спортен автомобил DB12 през третото тримесечие, съобщава Bloomberg.
Британският производител на луксозни автомобили сега очаква да достави около 6700 коли тази година, което би представлявало спад от предишната оценка за около 7000 превозни средства. Въпреки че продажбите на едро нарастват в някои региони, включително в Америка и Европа, те се свиват с 57% в Китай през първите девет месеца на годината.
Проблемите с производството на DB12 „вече са решени, но се отразиха на обема за третото тримесечие и производствения ни капацитет за цялата година“, признава Aston Martin. Компанията приписва спада в Китай и на „слабите пазарни условия“, без да дава подробности.
Производителят е в разгара на мащабна трансформация, ръководена от председателя Лорънс Строл, който спаси компанията през 2020 г. Оттогава Aston Martin реализира множество увеличения на капитала, привличайки инвеститори като китайския конгломерат Geely Automobile Holdings Ltd. и държавния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия.
Aston Martin потвърди останалите си финансови цели за годината и заяви, че очаква да постигне положителен свободен паричен поток през четвъртото тримесечие на фона на силното търсене на нейните луксозни автомобили и началото на доставките на модели с висок марж като Valour, който ще се предлага за 1,1 млн. паунда.
Коригираната оперативна загуба на Aston Martin възлиза на 48,4 млн. паунда (58,8 млн. долара) за третото тримесечие, което е повече от прогнозираната от анализатори загуба в размер на 37,6 млн. паунда.